جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیمی ترکمان از کتابخانه ملی مجلس ژاپن بازدید کرد

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه برنامه‎های خود در جریان سفر به ژاپن، از کتابخانه ملی مجلس این کشور بازدید و با مسئولین آن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در اولین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و ژاپن با موضوع «جایگاه خانواده در اسلام و شینتو» و دیدار با برخی از مقامات و مسئولان فرهنگی ژاپن به این کشور سفر کرده است، شامگاه روز جمعه (19 بهمن ماه) با ساواکو هانیو، رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن گزارشی در خصوص فعالیت‌های کتابخانه ارائه داد و در ادامه خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی شد.

ابوذر ابراهیمیترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در جریان این بازدید، گفت: کتابخانههای ملی نقش بسیار تأثیرگذاری در ارتقای شناخت و توسعه روابط فرهنگی ایفا می‌کنند. این بستر می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای همکاریهای فیمابین طراحی و اجرا ایجاد کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این دیدار که با حضور حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی و بنیهاشمی، رایزن علمی کشورمان در ژاپن انجام شد، به آغاز نودمین سالگرد روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن اشاره و تأکید کرد: با توجه به سابقه روابط بیش از 1400 ساله، ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی میان ایران و ژاپن وجود دارد و دو ملت بزرگ این دو کشور، شناخت مثبتی نسبت به یکدیگر داشته و دارند. امیدوارم بتوانیم در این فرصت مهم، شاهد توسعه همکاریها در زمینههای مختلف باشیم.

وی سپس به آمادگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با ژاپن اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم که توسعه همکاری‌های کتابخانه‌ای و همچنین برقراری روابط منسجم‌تر را در قالب اجرای برنامه‌های متنوع میان دو طرف از جمله برنامه‌ریزی برای اجرای روز کتاب ایران در ژاپن و بالعکس پیگیری و عملیاتی کنیم.

در ادامه این برنامه در خصوص برگزاری برخی از برنامه‌های متنوع فرهنگی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از بخش‌های مختلف کتابخانه بازدید و کتاب یادبود کتابخانه ملی مجلس ژاپن را امضا کرد.

گفتنی است؛ ابوذر ابراهیمیترکمان به منظور افتتاح و شرکت در اولین دور گفت‌وگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن، به این کشور سفر کرده است. این دور از گفت‌وگوهای دینی اسلام و شینتو از سوی رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه کوگاکان ژاپن (مهمترین دانشگاه آموزش و تربیت شینتو) و با حمایت سفارت ایران در ژاپن، مرکز گفتوگوی ادیان و فرهنگ‏های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه ژاپن (مهمترین و مقدسترین معبد شینتوئی) در شهر ایسه برگزار می‌شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha