چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی مدرس موسسه کریمه اهل بیت

حوزه/حجت الاسلام محمد رضایی با تاکید بر مطالعه تاریخ پیرامون علل وقوع انقلاب و استفاده از قدرت تعقل جهت عبرت از وقایع، وحدت و همدلی را از عوامل مهم پیروزی انقلاب و کینه توزی و تفرقه را عامل شکست دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبد کاووس، به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی، کارگاه نهج البلاغه را با حضور حجت الاسلام محمد رضایی، ویژه جمع طلاب، اساتید و کارکنان این مدرسه برگزار کرد.

در این کارگاه، حجت الاسلام رضایی بیان کرد: برای شناخت عوامل تداوم و عدم تدوام انقلاب از نگاه نهج البلاغه، باید ابتدا مولفه های شکل گیری انقلاب را بشناسیم.

وی با اشاره به آیات 5-8 سوره ابراهیم ادامه داد: خداوند در این آیات از مردم می خواهد تا یوم الله را به یاد آورند؛ یعنی ایامی که مهم ترین اتفاقات افتاده است و به واسطه آن خیلی چیزها تحت الشعاع قرار گرفت، زمانی که اهل حق بر حکومت طاغوت پیروز شدند.

حجت الاسلام رضایی افزود: در این آیه، علت نجات مردم از سلطه حکومت طاغوت، صبر در برابر مشکلات ذکر شده است که وظیفه آنان در برابر پیروزی را شکرگزاری از خداوند اعلام می کند.

وی با اشاره با آیات مختلف  از جمله آیه 15 سوره سبا مهم ترین علت زوال نعمت را عدم شکرگزاری معرفی کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به فرموده امام خمینی(ره) انفجار نور و نعمتی عظیم به ملت ایران از طرف خداوند بود؛ براین اساس، باید شکرگزار و قدردان این نعمت الهی باشیم تا انقلاب را از دست ندهیم.

این کارشناس حوزوی در پایان ضمن تاکید بر مطالعه تاریخ پیرامون علل وقوع انقلاب و استفاده از قدرت تعقل جهت عبرت از وقایع، وحدت و همدلی را یکی از عوامل پیروزی در انقلاب و کینه توزی و تفرقه را عامل شکست در انقلاب دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha