جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی «جشن انقلاب» در رایزنی فرهنگی دهلی نو برگزار شد

حوزه/ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراسمی در رایزنی فرهنگی ایران با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی، حجت الاسلام مهدی پور، نماینده محترم مقام معظم رهبری در هند و دیگر مسؤولان نهادهای ایرانی و هندی در محل رایزن فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراسمی در رایزنی فرهنگی ایران با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی، حجت الاسلام مهدی پور، نماینده مقام معظم رهبری در هند و دیگر مسؤولان نهادهای ایرانی و هندی در محل رایزنی فرهنگی برگزار شد.

علی چگینی رایزن فرهنگی کشورمان در هند در سخنان خود ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : ما باید ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل های بعدی منتقل کنیم و این وظیفه دینی ما است و انقلاب اسلامی جزو منافع ملی ماست و حفظ و گسترش آن نیز در وظیفه همه ما است.

دکتر غلامعلی حداد عادل هم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و با قرائت آیه کریمه «الم تر کیف ضرب الله مثلا ...»، انقلاب اسلامی را شجره طیبه ای خواند که با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با اشاره به به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: همه ما اعم از مسؤلان و مردم عادی با مشکلات ناشی از تحریم ها دست و پنجه نرم می کنیم ولی مهم این است که ما علی رغم پیشبینی های دشمنان، چهل سالگی انقلاب را جشن گرفته ایم و این بیانگر اراده مصمم ما برای مقابله با مشکلات است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که ما باید با نادیده گرفتن اختلاف سلیقه ها ، برای مقابله با دشمن متحد شویم ، گفت: استعمارگران به ویژه آمریکا از انقلاب اسلامی ایران هراس دارند، در حالی که تجربه چهل ساله نشان داده که ما به دنبال خشونت و دشمنی نیستیم و این امر بیانگر آن است که استعمارگران از الگو شدن انقلاب اسلامی برای سایر ملتها دلهره دارند. آنها نمی خواهند ملتهای دیگر نیز مانند مردم ایران علیه ظلم و ستم قد علم کنند.

دکتر حداد عادل افزود دشمنان ما با ایجاد فضای ایران هراسی کاذب کشورهای مرتجع منطقه را علیه ایران بسیج می کنند تا منافع خود را تامین کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha