سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا، ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح سیستم آموزش کشور عراق گفت: برخی از خطر این مسئله غافل هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، ضمن هشدار دادن در مورد ضرورت اصلاح سیستم آموزش کشور عراق گفت: برخی از خطر این مسئله غافل هستند و احساس نمی کنند، برخی به آن توجهی ندارند و برخی دیگر نمی خواهند این مسئله را حل کنند.

وی افزود: شکافی در جامعه وجود دارد که عوامل مختلفی مسبب آن است و ما در وضعیت نابسامانی به سر می بریم و آزادیی در کار نیست.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: ما در خصوص مدرسه صحبت می کنیم و روی سخنمان با وزارتخانه خاصی نیست، بلکه بحث ما در مورد مسئله تربیت و تعلیم است. دانش آموز 18سال از عمر خود را در مدرسه و در فضای آموزش و پرورش به سر می برد، لذا باید به آن توجه داشت.

وی اشاره کرد: عوامل منفی در آموزش و پرورش این است که متصدی نمی داند که وظیفه اش تا چه حد خطیر و بزرگ است و مردم نیز از نتیجه درست بی خبرند.

سید صافی تاکید کرد: آموزش و پرورش یکی از مقدس ترین وظایف است و جامعه مسئولین تربیتی را مورد احترام و تقدس قرار می دهد که این امری پسندیده است.

نماینده آیت الله سیستانی بر حفظ رابطه معلم و دانش آموز تاکید کرد و گفت: باید تمامی شرایط مناسب برای معلمین فراهم شود و معلم نباید در کار خود کوتاهی کند که این مسئله بر جنبه اجتماعی مردم تأثیر می گذارد و با جوانانی رو به رو می شویم که هیچ چیز از وطن دوستی و احترام نمی داند، پس مسئولین قبل از این دیر شود در این خصوص اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha