پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، سخنان آیت الله سیستانی خطاب به نماینده سازمان ملل را پیامی جهانی از سوی عراق و شیعه دانست و از دولت اردن خواست به خاطر اظهارات توهین آمیز وزیر اوقافش از ملت عراق عذر خواهی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، سخنان آیت الله سیستانی خطاب به نماینده سازمان ملل را پیامی جهانی از سوی عراق و شیعه دانست و از دولت اردن خواست به خاطر اظهارات توهین آمیز وزیر اوقافش از ملت عراق عذر خواهی کند.

وی اشاره کرد: سخنان آیت الله سیستانی به احترام به حاکمیت عراق و عدم دخالت در امور آن اشاره داشت و بیانگر این بود که عراق رابطه خوبی با کشور های همسایه دارد که در سطح جهان شناخته شده است و همچنین در زمینه دینی، مذهبی و اقتصادی نقاط مشترک دارد.

وی ادامه داد: معظم له از فراکسیون های سیاسی خواستند که شیوه خود را تغییر دهند و اجازه داده نشود که عراق به عنوان پایگاهی برای تجاوز به کشور های همسایه باشد و اینکه دولت حل بحران ها را آغاز کند.

انقلاب اسلامی سلطه غرب و استکبار جهانی را در هم شکست

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تلاش هایی که برای نابودی انقلاب یا مهار کردن آن طی این چهل سال انجام گرفت، به شکست انجامید.

وی با بیان اینکه حوادث بعد از انقلاب اسلامی در امتداد جهانی این انقلاب است، افزود: بعد از انقلاب، اسلام با دیگر در صدر امور قرار گرفت و به جایگزینی برای فرهنگ غرب تبدیل شد. همچنین اسلام محرک ملت ها و آزادی بخش آنان بود.

خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد: انقلاب اسلامی هیبت کشور های بزرگ و سلطه غرب و استکبار جهانی را در هم شکست.

دولت اردن از ملت عراق عذر خواهی کند

سید قپانچی از اظهارات وزیر اوقاف اردن مبنی بر اینکه برای جلوگیری از گسترش شیعه نباید به شیعیان عراق اجازه زیارت اماکن دینی را داد، انتقاد کرد و گفت: ما این اظهارات شخصیت رسمی اردن را محکوم می کنیم و آن را دشمنی علیه ملت صلح طلب و دوستدار دیگر ملت ها می دانیم.

وی با بیان اینکه این اظهارات از ویژگی های حسن همجواری نیست، از دولت اردن خواست که از ملت عراق عذرخواهی کند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت در زمینه های مختلف الگو بودند از جمله؛ اول: صبر، دوم: فرهنگ قرآنی که در خطبه ایشان در مسجد نبوی مشخص بود، سوم: دفاع از امام و تحمل سختی ها در این راه، چهارم: اطاعت از امام زمانی که به ایشان دستور داد به خانه بازگردند، پنجم عبادت در محراب به گونه ای که برای اهل آسمان ها و زمین نورانی بود، ششم: احترام پدر به گونه ای که رسول اکرم (ص) ایشان را ام ابیها لقب دادند و هفتم: اطاعت از همسر و عدم مخالفت با آن حضرت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha