پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بیوت مراجع و علما

حوزه/ ریشه اختلافات مسلمانان از این مسئله است که می گویند پیامبر(ص) بدون وصیّت از دنیا رفته و معنا و مفهوم این حرف این است که ای مسلمانان خودتان خلیفه انتخاب کنید!.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام خادمی پیش از ظهر امروز در روز شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی و اقشار مختلف مردم در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه ریشه اختلافات مسلمانان از این مسئله است که می گویند پیامبر(ص) بدون وصیت از دنیا رفته و معنا و مفهوم این حرف این است ای مسلمانان خودتان خلیفه را  انتخاب کنید.

وی عنوان کرد: اما سؤال این است پیامبری(ص) که خودش می فرماید وصیت نکردن، عار و ننگ است و  کسی که وصیت نکند در آخرت گرفتار آتش است، آیا ممکن است خودشان وصیت نکرده از دنیا رفته باشند، قطعا این گونه نیست و ایشان  برای بعد خودشان وصیت کرده اند.

حجت الاسلام خادمی گفت: همین مسئله که از سوی بعضی مذاهب مطرح شده است  باعث اختلافات بین مسلمانان شده و سرنوشت تاریخ اسلام در بحث خلافت و ولایت را عوض کرده است و مسلمان عمری از ولایت و حق و حقیقت دور شده اند.

سخنران این مراسم افزود: این سخنانی که اهل تسنن ذکر کردند با قرآن و سخنان اهل بیت(ع) سازگاری ندارد؛ این موضوع نیاز به مطرح کردن مباحث بسیاری است .

313/40  

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha