پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیاده روی مراجع تقلید در روز شهادت صدیقه کبری(س)

حوزه/ اینجا همه چیز بوی دیگری دارد. فاطمیه امسال از آن جهت اهمیت آن دو چندان شد که با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) شهر قم و جای جای این مرزبوم، امام زاده شاه چراغ، مشهد مقدس، و... غرق درعزا ماتم بود.

این مراسم از شب گذشته با حضور مردم در تکایا، مساجد، هیأت و امام زاده گان و حرم حضرت علی بن موسی الرضاء(ع)  در مشهد مقدس برگزار شد و مداحان اهل بیت(ع) در شهادت دختر نبی مکرم اسلام(س) مرثیه سرای کردند و مردم به سرو سینه زدند.

این مراسم اما در قم حال و هوایی دیگر داشت. مردم از شب قبل با حضور در مساجد، امام زاده گان و حرم دخت آقا موسی بن جعفر(ع) به عزاداری پرداختند و در عزا وشهادت حضرت فاطمه(س) به سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

با همه این احوالات امروز بازارهای شهر قم، کشور و بازار تهران در روز شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل بود.

این مراسم اما در قم از ساعت 10 صبح امروز با حضور مردم در بیوت مراجع تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی و ... آغاز شد و مداحان در وصف زهرای مرضیه مرثیه سرایی کردند و مردم اشک ماتم ریختند.

در مدرسه امیر المؤمنین(ع) مطابق هر سال سخنران روز شهادت حضرت زهرا(س)، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، از مراجع تقلید بود.

ایشان گفتند: در آستانه روز 22 بهمن ماه و روز استکبار ستیزی قرار داریم. امریکا می گویند ما آخرین تحریم کردیم. ببینم مردم در مقابل انقلاب می ایستاند یا نه. اگر تحریم جواب داد، تحریمها  را بیشتر می کنیم ولی باید در روز 22 بهمن با شکوه تر از همه وبا وجود همه سختیها و تحریها  بیایم تا به دشمن بگویم ما لحظه ای از انقلاب و نظام وآرمانهای امام راحل جدانمی شویم.

معظم له افزودند: نمی توانیم درمقابل دشمن تسلیم شویم و نمی تواینم مشکلات  تحمل نکنیم. نمی گویم نمی شود مشکلات را حل کرد، یکی از مشکلات بانک ها هستند. جریمه پشت جریمه و سود ها باعث مردم بیچاره شود.

 براساس رسم دیرینه در قم مردم عزاردار با راه اندازی دسته جات عزا به خیابان آمده و به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند.

این مراسم با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی، از مراجع تقلید که با پای پیاده به خیابان های صفاییه – حرم مطهره و چهار مردان – حرم مطهره آمده بودند و در جمع عزاداران فاطمی شرکت کرده بودند تا احیاء گر فاطمیه باشند، حال و هوایی خاصی پیدا کرده بود.

در این مراسم عزاداران بیرق و پرچم هایی که نام های حضرت زهرا(س) بر روی آن نوشته بود، در دست گرفته بودند.

محمد حسن و فاطمه سادات، خواهر برادر دو قلوی 8 ساله ای بودند که در لابه لای جمعیت دست وپدر مادر خود را گرفته بودند تا با حضور خود و درحالی که برادر سربند یا زهرا و خواهر چادر عفت گذاشته و درحال تمرین برای دوران پسا نوجوانی بود، عشق و اردات خود را به مادر سادت حضرت زهرا(س) نشان دهند.

پیرمرد عصا بدستی که رفقایش حاج عباس صدا می زدند، با شنیدن صدای تبل و شیپور در خیابان صفاییه، درب خانه خود را که در همین خیابان و نزدیک بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی بود بسته بود، تا به این خیل وارد شود.

حاج عباس می گوید، ما عمری عاشق وسینه چاک اهل بیت(ع) هستیم با همین عشق هم زنده ایم و زندگی می کنیم و امیداواریم در همین راه جان بدهیم اما ای کاش می گفت با همین عشق شهید می شدیم که آروزی بزرگی است، این به نوعی مضمون همان سخنی بود که مولای متیقیان فرمودند« قطعه قطعه شدن با شمشیر برام بسی گواراتر از مردن در رخت وخواب است.

اینجا همه چیز بوی دیگری دارد. فاطمیه امسال از آن جهت اهمیت آن دو چندان  شد که با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیدا کرد.

22 بهمن ماه امسال بسی مهمتر از سالهای دیگر است. گرانی و نبود شغل و اقتصاد مقوله های مهم در 22 بهمن امسال خواهند بود و همین مسئله مردم را در آزمون بسیار سخت در حمایت از انقلاب قرار خواهد داد، باید منتظر ماند، اما تجربه نشان داده مردم همیشه قهرمان ایران دهان یاوه گویان داخلی و خارجی را با مشت آهنین وبا حضور حماسی خود خواهند کوبید.

تهیه و تنظیم: قربان اسلامی نژاد

۳۱۳/۴۰

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha