چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علم الهدی-امام جمعه مشهد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی که در حقیقت انقلاب فاطمی است، باید فرهنگ فاطمی و سیره حضرت زهرا(س) بر جامعه اسلامی ایران حاکم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: موضوع عزاداری برای حضرت زهرا(س) صرفاً یک مراسم عزاداری در روز شهادت ایشان نیست و امروز بعد از 40 سال که از انقلاب اسلامی که در حقیقت انقلاب فاطمی است، می‌گذرد باید فرهنگ فاطمی و سیره حضرت زهرا(س) بر جامعه اسلامی ایران حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان مقتل شهادت صدیقه اطهر(ع) عنوان کرد: تصویر مظلومیت حضرت زهرا(س) را در اشعار و مرثیه‌سرایی‌ها شنیدید و اشک ماتم ریختید، اما مسئله مهم این است که در مدت این سه ماه بر حضرت فاطمه(س) چه گذشته است.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با شهادت سایر شهدا و اهل بیت(ع) متفاوت است، گفت: در واقعه کربلا شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان در یک نصف روز اتفاق افتاد، اما شهادت حضرت زهرا(س) از روز دوم رحلت پیامبر اکرم(ص) که بر در خانه ایشان هجوم بردند، شروع شد و تا امروز سه ماه دوره شهادت آن حضرت به طول انجامید و نخستین و بهترین روضه‌خوان و مقتل‌خوان ایشان، وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) بود.

برپایه این گزارش، در ادامه اجتماع عظیم عزاداران فاطمی، آیت الله علم الهدی مقتل شهادت ام الائمه، حضرت فاطمه(س) را قرائت کرد و مهدی سلحشور مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ این مصیبت، مرثیه سرایی کرد و زائران حرم مطهر رضوی در این ماتم عظیم بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha