جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست ادبی «شرح فتح» در اهواز

حوزه/ نشست ادبی «شرح فتح» با حضور ائمه جمعه اهواز و فعالان فرهنگی استان خوزستان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست ادبی «شرح فتح»، تبیین کننده فتوحات امام خمینی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، برگزار شد.

این نشست با حضور ویژه حجج‌اسلام و المسلمین حیدری، حاجتی و حسن‌زاده، ائمه جمعه موقت اهواز، سردار علی پور، مدیرکل حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و جمع دیگری از هنرمندان و نویسندگان انقلابی اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در بخشی از این مراسم، با بیان اینکه وضعیت فعلی ایران با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، اظهارداشت: امروزه رشد علمی ایران ۱۳ برابر متوسط رشد جهانی شده و در رده ۱۴ تا ۱۶ پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در رشد علمی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) تصریح کرده بود که سربازان من در گهواره هستند و در جایی دیگر نیز فرموده بودند «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» و امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب آن امام راحل شاهد هستیم که آن سربازان در گهواره حضرت روح الله(ره) سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده و به پیشرفته‌ترین تکنولوژی های جهان دست پیدا کرده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، در حاشیه این نشست، به خبرنگار «حوزه»، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از عوامل پویایی انقلاب اسلامی و نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ مطالعه در کشور است که خوشبختانه به صورت هر ساله در اهواز برگزار می شود.

لازم به ذکر است، در حاشیه برگزاری این نشست ادبی، از کتاب «پرواز چلچله‌ها» که پیرامون وصیت‌نامه چهل شهید روحانی دفاع مقدس استان خوزستان است رونمایی شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha