شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیمی‌ترکمان در ژاپن

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با ایران‌شناسان ژاپنی، گفت: عمق علاقمندی فرهنگی دو ملت ایران و ژاپن را می‌توان در مطالعات ایران‌شناسی و ژاپن‌شناسی مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ابوذر ابراهیمیترکمان که به منظور افتتاح و شرکت در اولین دور گفتوگوهای دینی ایران و ژاپن به این کشور سفر کرده است، به دعوت رایزنی فرهنگی کشورمان و به میزبانی سفیر ایران در ژاپن، در محل اقامتگاه سفارت کشورمان با چند تن از ایرانشناسان و اسلامشناسان ژاپنی دیدار کرد و با آنان در فضایی صمیمانه به گفت‌وگو نشست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار که با حضور رحمانی‌موحد، سفیر، حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی و بنیهاشمی، رایزن علمی ایران در ژاپن انجام شد، با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند و بسیار بالای دو تمدن و کشور بزرگ ایران و ژاپن، گفت: شاید در میان بسیاری از کشورهایی که ایرانشناسی و اسلامشناسی در آنان رونق دارد، ژاپن پیشرو در مطالعات ایرانشناسی است و در ایران هم مطالعات مرتبط با ژاپنشناسی و کتب مرتبط با رونق فراوانی پیگیری و دنبال می‌شود و این نشاندهنده علاقمندیهای فراوان نخبگان، فرهیختگان و مردم بزرگ دو کشور به فرهنگ و تمدن یکدیگر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تأکید کرد: دو کشور در سال 2019 نودمین سال روابط را جشن میگیرند اما این دو کشور مهم و تأثیرگذار در غرب و شرق آسیا همواره روابط تاریخی، کهن و مهم را در بیش از 1400 سال گذشته تجربه کردهاند و امیدواریم این روابط همواره رو به رشد و توسعه باشد.

در ادامه این نشست، رحمانیموحد، سفیر ایران در ژاپن هم با اشاره به ضرورت توسعه شناخت هر چه بیشتر دو ملت ایران و ژاپن از یکدیگر در خصوص راهکارهای گسترش مطالعات ایران‌شناسی و ژاپن‌شناسی و حمایت از محققان و فرهیختگان در این زمینه مطالبی را ارایه داد.

حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان هم گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط ارایه داد و در پایان ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان ژاپنی، به بیان توضیحاتی در خصوص رشتههای تخصصی و برخی از ضرورتها در این زمینه پرداختند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha