پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام حکیم‎اللهی

حوزه/ استاد دانشگاه و نماینده رهبر معظم انقلاب در اندونزی گفت: خانواده از منظر اسلام، عامل کمال‎بخشی، سکونت، آرامش و بالندگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام حکیمالهی، استاد دانشگاه و نماینده رهبر معظم انقلاب در اندونزی در سخنرانی خود در آیین افتتاح نخستین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و ژاپن، اظهار داشت: خانواده از منظر اسلام، عامل کمالبخشی، سکونت، آرامش و بالندگی است.

حجتالاسلام حکیمالهی که مقاله خود را در اولین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و ژاپن با موضوع «جایگاه خانواده در اسلام و شینتو» در شهر ایسه ژاپن ارایه می‌داد، در سخنرانی خود با اشاره به این که همواره در طول تاریخ، خانواده در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است، گفت: پرداختن به این بنیان پاک و بنیادین جامعه و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌اش، اصلاح خانواده بزرگ انسانی را در برخواهد داشت و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از جایگاه والای انسانی و نابودی اخلاق و ارزش‌های جامعه بشری است.

وی در ادامه سخنرانی خود، خانواده را مؤثرترین عامل انتقال فرهنگ و رکن بنیادین جامعه دانست و گفت: انسانها در خانواده به هویت و رشد شخصیتی دست می‌یابند و در خانوادههای سالم به تکامل معنوی و اخلاقی نایل میشوند، بر این اساس خانواده عامل کمالبخشی، سکونت، آرامش و بالندگی به اعضای خویش است که در تحولات اساسی جوامع نقش مهمی را ایفا می‌کند و بیتوجهی به این رکن اساسی اجتماع، گسستگی و عدم هماهنگی بسیاری از بخشهای اجتماع را به همراه خواهد داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اندونزی در ادامه علاوه بر تبیین نظام خانواده از منظر اسلام به بررسی ابعاد مختلف آموزههای اسلامی در خصوص بنیان خانواده، مؤلفههای نظام خانواده و کارکردها و وظایفی که هر عضو از خانواده دارد، پرداخت.

گفتنی است؛ اولین دور گفتوگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن، از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و دانشگاه کوگاکان ژاپن (مهم‌ترین دانشگاه آموزش و تربیت شینتوئی) و با حمایت سفارت ایران در ژاپن، مرکز گفتوگوی ادیان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه ژاپن (به عنوان مهمترین و مقدسترین معبد شینتوئی در شهر ایسه) ظهر امروز (شنبه 20 بهمنماه) افتتاح شد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha