پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اندیمشک

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه کتاب «پرواز چلچله ها» معرفی کننده دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس به مردم است، گفت: معرفی راه و سیره شهدای روحانی، سرمشق خوبی برای جوانان است که لازم است بیش از پیش مورد توجه فعالان فرهنگی و اهل قلم‌های استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در آیین رونمایی از کتاب «پرواز چلچله ها» که در محل نمایشگاه دائمی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت کنونی ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهارداشت: تا پیش از دوران انقلاب، وضعیت مردم به هیچ عنوان زیبنده ایران و ایرانی نبود، اما امروز رشد علمی ایران به اعتراف دشمنان ۱۳ برابر متوسط رشد جهانی شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایران از نظر سرعت رشد علمی در رده چهاردهم تا شانزدهم پیشرفته‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است، به لطف انقلاب و ایجاد روحیه خودباوری در جوانان این مرز و بوم، امروز در رشته‌های علوم فیزیک و شیمی و هوافضا و پزشکی پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با بیان اینکه دشمنان همه تلاش خود را کردند تا ملت ایران چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن نگیرند، گفت: دشمن با دسیسه‌های متعددی که علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی انجام داد، در تلاش بودند تا جشن ملت به اختلافی بزرگ تبدیل شود، اما إن شاءالله مردم در ۲۲ بهمن جشنی باشکوه گرفته و با افتخار پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درخواهند آورد.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه با بیان اینکه قشر روحانیت بیشترین شهید اقشار را تقدیم راه انقلاب کرده‌اند، گفت: معرفی راه و سیره شهدای روحانی، سرمشق خوبی برای جوانان است که لازم است بیش از پیش مورد توجه فعالان فرهنگی و اهل قلم‌های استان قرار گیرد.

وی با اشاره به کتاب «پرواز چلچله ها»، بیان کرد: این کتاب با ارزش شرح کاملی از فتوحات انقلاب اسلامی و خاطرات ۴۰ شهید روحانی استان خوزستان است که می‌تواند بسیاری از دستاوردهای بزرگ انقلاب، به‌ویژه در دوران دفاع مقدس را به مردم معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان ضمن قدردانی از مؤلفین این کتاب، بیان کرد: در جای‌جای زندگی شهدا نکته‌ها و درس‌هایی است که اگر هزاران کتاب در رابطه با شهدا نوشته شود، بازهم عرصه برای نوشتن درباره شهدا باقی است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha