شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گرگان، با اشاره به این که صدور تفکر مقاومت و انقلاب اسلامی به سایر ملت های اسلامی از امتیازات انقلاب اسلامی است، گفت: مسلمان کشورهای اسلامی امروز به این درک رسیده اند که اگر پشت سر عالم حرکت کنند، دنیا و آخرت را با هم دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان، یادواره شهدای طلاب مدافع حرم ویژه بزرگداشت «شهید طلبه محمد هادی ذوالفقاری» را با حضور پدر شهید ذوالفقاری، جمعی از مسئولین و عموم مردم برگزار کرد.

حجت الاسلام جعفر رعایتی در این مراسم گفت: از صدر اسلام تاکنون، هر زمان علمای اسلام با عمل و اخلاص پرچمدار و پیشقدم بودند، مردم مشکل نداشتند و هرجایی هم مردم از علما فاصله گرفتند، ضرر کردند و مشکلات بسیار زیادی را متحمل شدند.

وی با اشاره به نهضت های مشروطه، تحریم تنباکو و ملی شدن صنعت نفت گفت: تاریخ ایران سرشار از اتفاقاتی است که  با وجود بی کفاتی دولت و ترس حاکمان ایران در برابر دشمن، با ورود علمای اسلام دشمن از موضع خود کوتاه آمده  و به نفع ملت ایران تصمیم گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گرگان با بیان این که پیشرفت ما از ایمان و تدین است، خاطرنشان کرد: عالمی می تواند موفق باشد که عامل باشد، یعنی هم دین را بشناسد و هم عمل کند.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به این که صدور تفکر مقاومت و انقلاب اسلامی به سایر ملت های اسلامی از امتیازات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مسلمان کشورهای اسلامی امروز به این درک رسیده اند که اگر پشت سر عالم حرکت کنند، دنیا و آخرت را با هم دارند.

وی اظهار کرد: سیدحسن نصرالله در لبنان، سید بدرالدین در یمن، شهید نمر در عربستان و شیخ زکزاکی در نیجریه نمونه ای از علمای بزرگی هستند که می خواهند همانند امام راحل رحمه الله علیه ملت خود را به مقصد نهایی برسانند.

کارشناس سیاسی، عامل پیشرفت نظامی و اقتدار سپاه و ارتش را اطاعت از فرامین رهبری در هر شرایطی دانست و افزود: نقشه دشمن تضعیف رهبری از مسیر تضعیف روحانیت است، دشمن فهمیده که روحانیت در راس است؛ بنابراین می خواهند روحانیت را  علت بسیاری از مشکلات معرفی نمایند.

در ابتدای مراسم «حجت الاسلام سید محسن طاهری» گفت: برگزاری مراسمات تکریم، یاد و خاطرات شهدا یکی از بزرگترین عبادات این زمان است.

وی با اشاره به این که ارزش ترویج فرهنگ شهادت و بزرگداشت مقام شهدا کمتر از خود شهادت نیست، گفت: به طور یقین، این کار یکی از مصادیق و موارد بزرگ مقابله با جنگ نرم است.

حجت الاسلام طاهری شهدا را بهترین الگوی جوانان دانست و افزود: این واقعیت به تجربه اثبات شده است که برجسته ترین افراد به لحاظ اخلاق، ایمان و عمل کردن به تکالیف اجتماعی، شهدا بودند.

در بخشی دیگر از مراسم پدر شهید محمد هادی ذوالفقاری به بیان زندگی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید پرداخت و گفت: از بارزترین ویژگی شهید اخلاص در کارها و خدمت رسانی به مستضعفین و ساده زیستی شهید بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha