چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز اسلام در هیچ جای دنیا به این تعداد فدایی ندارد و اینها دستاوردهای انقلاب است و البته اگر شهدا را به درستی به عنوان الگو معرفی کنیم، جوانان به دنبال هنرپیشه و خواننده داخلی و خارجی نمی رود تا آنها را الگوی خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری، شامگاه شنبه در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به اهمیت جایگاه و مقام شهدا اظهار کرد: در مهمانی شهدا دو پذیرایی ویژه وجود دارد که اگر این دو پذیرایی را درک کنیم به طور قطع بهره ای ویژه از سفره ای که آسمانی ها برای زمینی ها پهن کرده اند خواهیم داشت.

وی افزود: پذیرایی اول، پذیرایی حسرت است، با این شرح که پیامبران شهر به شهر می رفتند تا گنج پیدا کنند و گنج پیامبران، انسان های تربیت شده ای هستند که در دنیا زندگی می کنند، اما دل در آخرت دارند و با خدا معامله نموده اند.

این کارشناس مذهبی در تبیین این معنا بالاترین دستاوردهای نظام جهموری اسلامی را کشف گنج های آخرالزمانی بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی به پا شد تا هر که اهل معرفت است در این سفره پذیرایی شود و حضرت امام (ره) نیز در این باره فرمودند: انقلاب ما جوانان عشرتکده ای قبل از انقلاب را به جوانان عاشق شهادت تبدیل کرد، یعنی وجود آنها را تبدیل به گنج کرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمن دوباره می خواهد جوان عاشق شهادت را با فضای مجازی و شهوت رانی و با بیهوده گرایی به جوان شهوت ران و هرزه تبدیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با تاکید بر تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تربیت انسان های الهی تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست آلیاژ وجودی جوانان را تغییر دهد و این دستاورد انقلاب است و می توان گفت بالاترین دستاورد انقلاب موشک یا انرژی هسته ای نیست، چون موشک و انرژی هسته ای را دیگران نیز در دنیا دارند، فلذا اصلی ترین دستاورد انقلاب هزاران جوان در سطوح عالی دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند که بدون مزد به روستاها می روند و کار جهادی می کنند، زیرا اینها با خدا معامله کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز اسلام در هیچ جای دنیا به این تعداد فدایی ندارد و اینها دستاوردهای انقلاب است و البته اگر شهدا را به درستی به عنوان الگو معرفی کنیم دیگر جوان به دنبال هنرپیشه و خواننده داخلی و خارجی نمی رود تا آنها را الگوی خود قرار دهد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیات توصیف کننده مقام شهدا در بهشت و نزد خدا این جایگاه را موجب حسرت برای دیگران عنوان کرد و افزود:  شهدا همسایگان اهل بیت(ع) در بهشت هستند و این مقام برای دیگران حسرت دارد و خداوند عاشق مجاهدان و شهدا بوده و خریدار آنها شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری مقام شهادت را به عنوان رزق و توفیق الهی تبیین کرد و با روایتی از امام سجاد (ع) ادامه داد: درجات دنیا تنها به درد دنیا می خورند، اما درجه آخرت به اندازه زخم هایی است که انسان برداشته است و لذا درجه امام حسین(ع) از همه بالاتر می باشد، زیرا تعداد زخم های بدن آن حضرت از شمارش بیرون است.

وی افزود: عده ای در این مملکت کفران کردند و دچار سقوط شدند و عده ای نیز شکر کرده و صعود نمودند، آن دسته اول در دنیا شاید بهره ای ببرند، اما در آخرت بی بهره بوده و برنده نیستند و در کنار آن دسته، شهدایی نیز بودند که از خدا می خواستند برای اسلام بدنشان پودر شود و این شهدا محصول انقلاب هستند.

این کارشناس مذهبی وجود برخی مشکلات در کشور را مربوط به عدم انتخاب صحیح برخی افراد دانست و گفت: مشکل از انقلاب نیست، بلکه مشکل از انتخاب است و افرادی که می گویند انقلاب کاری نکرده باید به عملکرد خود نگاه کنند.

وی در توصیه به نوجوانان و جوانان و به خصوص دانش آموزان، شهدا را بهترین الگو برای دنباله روی بیان کرد و افزود: به دانش آموزان می گوییم از شهدایی الگو بگیرند که با آنها هم سن و هم زمان بوده اند، چرا که در مقابل آنها نیز بازی شهوت، بازی ثروت و شهرت بوده، اما دست ردّ به همه این امور زدند و با خدا معامله کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha