پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بی شک یکی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل، تقویت گفتمان معنویت گرایی در سطح جهانی است .

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: از بهمن سال 57 تا به امروز ، دنیا شاهد تقویت گفتمان معنویت‌ و دین‌گرایی، همچنین افزایش اقبال عمومی نسبت به انجام فرائض دینی و نیز رفتارهای اسلامی و توسعه نمادهای مذهبی بوده به طوری که هم اکنون و به برکت انقلاب اسلامی، اکثریت مسلمین جهان با افتخار به دین اسلام تظاهر کرده و نیز بر حفظ ظواهر مذهبی و پایبندی به شعائر دینی تاکید می نمایند.

وی افزود: همچنین در طول این چهل سال ، شرکت در گروه‌ها و اجتماعات مذهبی در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیر داشته، ضمن آن که در کشورهای بلوک غرب با وجود وضع قوانین محدودیت‌ساز، گرایش زنان به حجاب و تعداد مساجد، مراکز و نمادهای مذهبی در مقایسه با گذشته رشد بسیار زیادی داشته است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: از دیگر سو استقبال از کتب دینی، مطالعه آثار مذهبی، رشد مطبوعات اسلامی، افزایش موسسات خیریه، افزایش استفاده از نام‌های اسلام در دنیا حتی کشورهای غربی نیز بسیار مشهود بوده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این ها گرایش روز افزون از عرضه غذای حلال در کشورهای گوناگون و به طور کلی افزایش حساسیت‌های اسلامی در سراسر دنیا، نشانه‌های آشکاری از بیداری انسانی و اسلامی تحت تاثیر انقلاب اسلامی در جهان است که تحلیلگران و کارشناسان بی طرف و واقع‌‌‌ بین به آن به صراحت اذعان دارند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: البته هیچ کسی در حال حاضر مدعی رسیدن به کمال مطلوب در عرصه دینداری و اخلاق و معنویت نیست ، چه آن که مسلماً جامعه ایران به دلیل تلاش‌های فزاینده غرب و نیز تبلیغات گسترده دشمنان اسلام همچنان از نواقص فراوانی در این عرصه رنج می‌برد اما این به معنای انکار دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در افزایش گرایش به دینداری و رعایت موازین و معیارهای اخلاقی نیست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha