سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، از آحاد ملت شریف ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عضو خبرگان رهبری، در پیامی با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر یک فرصت بزرگ تاریخی برای اسلام، انقلاب و ملت ایران است، گفت: روند منجر و منتهی به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و ایام دهه مبارک فجر، در بسیاری از ابعاد روندی معمولی و قابل خوانش با دیگر انقلاب ها نبود. این انقلاب حایز ویژگی هایی متفاوت با دیگر تحولات اجتماعی در جهان معاصر بود و سرشت مناسبات در آن، در برخی سطوح، از نگرش های تازه و پیام های جدید خبر می داد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مرکزی این انقلاب حضور جانمایه دار و تعیین کننده عنصر معنویت و کرامت در اجزاء آن به شیوه ای مویرگی و فراگیر بود.  از لحظه لحظه روند منجر به انقلاب بوی معنویتی الهی و کرامت انسانی به مشام می رسد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امروز نیز ما باید دائما با مراجعه به اهداف، افکار، اندیشه ها، آرمان ها و اسباب و عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی روح  آن انقلاب را در جان روابط خود بیش از پیش حلول دهیم و هر بار خود را با انقلاب و 22 بهمن 57 تراز کنیم.   

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: گام نهادن در این مسیر لوازمی دارد، از جمله مهم ترین و اصلی ترین لوازم چنین رویکردی  گسترش "گفت وگوی بینانسلی" است. در واقع گفت و گوی بینانسلی یک "ضرورت مناسباتی" برای امروزین ما است و شانه خالی کردن از آن به معنای شانه خالی کردن از تعقیب اهداف انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید توجه کنیم و این نکته مهم را دریابیم که چندین نسل بعد از ظهور انقلاب پدید آماده است و کم کم پرورده و عهده دار بخش های مهمی از امور گردیده است. خطر گسست بینانسلی را نباید نادیده گرفت. از این روی، تقویت زمینه‌ها، بسترها و ادبیات متناسب با عملیات ارتباط بینانسلی ضرورتی اساسی و کارکرد کانونی پیدا می نماید. این ارتباط بینانسلی را به ویژه در چهلمین سالگرد انقلاب، پراهمیت باید تلقی نمود.

وی گفت: این که یک انقلاب تا مقطع چهل سالگی خود - که دوره بلوغ تجربه اندوزی، ارتقایابی و عمق پذیری است- استوار باقی می ماند، بیانگر ریشه های مستحکم و قدرت درونی آن است. به یقین پس از چهل سالگی که ریشه‌های آن مستحکم تر، تجربیات آن افزون تر و ورود آن به صحنه های عمل و عملیات گسترده تر شده است قدرت و اصالت آن برای ماندگاری حتی بیشتر و جایگاه آن استوارتر می گردد.

وی گفت: با این حال عبور از مرز چهل سالگی بیانگر شکل گیری مرزهای نسلی متعدد در درون انقلاب نیز هست، ارتباط عمیق و اجتماعی بینانسلی در درون انقلاب از ظهور گسست نسلی جلوگیری می کند و تداوم و تعمیق و توسعه بسترها و زمینه ها و نفوذ انقلاب را هر چه بیشتر تامین و تضمین می نماید.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: طبعا این وظیفه حوزه های علمیه و نسل انقلاب است که با نسل های جدیدی که 22 بهمن را ندیده اند، ارتباط اجتماعی را دنبال، و تبیین حقیقت انقلاب، اصالت ها، ارزش‌ها، اهداف و ویژگی های انقلاب  اسلامی را  برای آنان در فرایندی گفتگویی و در سطحی گفتمانی پی بگیرند.

وی گفت: امروز که تحریم ها بیش از هر زمان دیگری در مقایسه با سالیان دراز گذشته بر انقلاب چهره خشونت و بی رحمی به رخ می کشد پاسخ گفتن به دعوت مقام معظم رهبری و حضور پرشکوه و منسجم و یک صدا و یک ندا در  راهپیمایی ۲۲ بهمن از یک اولویت، ضرورت و ابعاد مهم اجتماعی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha