جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار دقیقی

حوزه/ سردار دقیقی گفت: زمانی برای گرفتن یک موشک بارهارایزنی می کردیم، اما حتی یک موشک هم به ما نمی دادند، ولی الان جوان های انقلابی توانستند موشک نقطه زن بسازند و دشمن به این توانایی اعتراف کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سردار حسین دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه در مسجد امام جسن مجتبی(ع) شهرستان نسیم شهر با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این نور به جایی رسیده که امروز دریچه ای جدید و امید به سوی ملت های جهان بازشده است.

وی افزود: برای نمونه مسلمانان جزیره ای در کاراییب برای ساختن یک مسجد جمع می شوند و کنگره آمریکا با ساختتن این مسجد مخالفت میکند و یک گروه از سربازان خود را برای نابودی این مسجد به آن منطقه گسیل میکند که با بسیج مردمی آن منطقه روربرو میشود و مردم در مقابل تعرض به این مسجد در برابر نیروهای آمریکایی به مقابله بر می خیزند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد:حرکت انقلاب اسلامی آنقدر طوفانی شروع شد که امثال ما که در داخل انقلاب اسلامی هستیم این حرکت را احساس نمکینم ولی آمریکایی ها این حرکت را  دقیقا لمس کرده اند.

وی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب فراوان است، البته ضعف هایی هم داریم و این بحث دستاوردهای انقلاب را در این مدت دهه فجر زیاد گفته شده، ولی سخن امروز من این دستاوردها نیست، بلکه تهدید دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سردار دقیقی تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد یک سناتور آمریکایی گفته بود ما 240نوع سناریو در دست داریم و اجرا می کنیم و اجرا هم کردند و تو دهنی هم خوردند. آقای ریگان که رئیس جمور شد گفت «ما به ایران حمله خواهیم کرد، چرا که حرکت انقلابی اسلامی باعث شده است که ابهت آمریکا در جهان شکسته شود» و با این توهمات با سفیر سابق فرانسه در ایران که یک ایران شناس و خاور شناس بود، مشاوره کرد. این مشاور وقتی به آمریکا رفت به ریگان گفت که بحث حمله نظامی به ایران را منتفی کنید که اگر حمله نظامی کنید هر خانواده ایرانی برای شما یک پایگاه ضد آمریکایی خواهد شد. این مشاور چندین راه به رئیس جمهور آمریکا نشان داد از جمله تحریم اقتصادی و انزوای سیاسی ایران و مواد مخدر و تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای.

وی افزود: 2400 رسانه شب و روز به طور مداوم نسل جوان ما را بمباران فکری می کنند و این در حالی است که آمریکایی ها،  شوروی را با یک رادیو منهدم کردنند. آمریکایی ها 240 سناریور را اجرا کردند ازجمله اینکه بعد از 22 بهمن 57 به بعد جنگ را شروع کردند و غایله کردستان و تبریز و جنوب را به پا کردند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: در آخر هم صدام را به جان این ملت انداختن که در این جنگ تحمیلی 240 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد؛ این شهدا پیش قراولان و بیمه کنندگان ملت بودند و شهرستان نسیم شهر با تقدیم 500 شهید و جانباز از مدافعان انقلاب اسلامی می باشد.

وی اظهار داشت: تهدیدات نظامی خارجی بر این انقلاب مردمی اثر گذار نیست، چرا که وقتی ما یک ماکت شناور را در دریای خلیج فارس توسط موشک منهدم می کنیم این یک نشانه است برای شناور های ناتو در دریای عمان و خلیج فارس که ایران اسلامی از لحاظ نظامی مقتدر و آماده است.

سردار دقیقی با تبیین قدرت باز دارندگی دفاعی تاکید کرد: بازدارنگی موثر دارای 4 مولفه است که ما را از تهدید و حمله دشمن مصون نگه می دارد. اولین مولفه این که دشمن نتواند حمله ما را برآورد کند. دومین مولفه وسعت حمله ما است که دشمن نمی تواند وسعت حمله ما را پیش بینی کند که تا کجا ما می توانیم ضربه بزنیم. سومین مولفه تلفات ناشی ازاین حمله است که دشمن نمی تواند این برآورد تلفات را اندازه گیری کند. این نکته را خدمت شما عرض کنم که وقتی بچه های انقلابی می روند و روی سینه یک ناو جنگی آمریکایی آرم سپاه را حک می کنند این نشان از قدرت ایران اسلامی دارد و باعث می شود که ناو آمریکایی چندین کیلیومتر به موضع قبلی خودش عقب تر برود.

وی ادامه داد: چهارمین مولفه این است که دشمن نتواند پیروزی قاطع و حتمی خود را پیش بینی کند و همه این دست آوردها به رهبری امام و مردمی که بر رهنمودهای ایشان ایستادند و عمل کردند و این انقلاب و جنگ به سربلندی رسید. الان هم مردم ایران اسلامی به رهبری حضرت آقا از این دست آوردهای انقلاب پاسداری و حمایت میکنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه عنوان داشت: یک زمانی بر شهر دزفول و همین تهران خودمان چندین هزار موشک شلیک کردند که بزرگترها این خاطرات را در ذهن ها دارند و ما آن موقع هیچ موشکی نداشتیم و برای داشتن یک موشک چقدر رایزنی می کردیم، ولی موشک نمی دادند و حتی قرارداد های موشکی را که منعقد شده بود عمل نمی کردند و قطعه موشک را هم به ما نمی دادند. اما الان جوان های انقلابی توانستند موشک نقطه زن بسازند و دشمن به این توانایی ما اعتراف کرده است و این خودش عامل بازدارندگی است.

وی ابراز کرد: در اوایل انقلاب وقتی امام موسی صدر از سازمان آزادی بخش فلسطین در خواست کرد یک عده ای از اهالی جنوب لبنان را آموزش دهد، این درخواست را رد کردند و فقط با آموزش عده ای معدود و آن هم آموزش سلاح کمری موافقت کردند و این کار در آن زمان آنقدر مهم بود که همه خوشحال بودند، ولی الان حزب الله لبنان به تاسی از انقلاب اسلامی توانسته جوانان انقلابی جنوب لبنان را طوری آماده کند که در چندین جنگ با اسراییل و بخصوص جنگ 33 روزه توانسته بر دشمن غاصب صهونیستی پیروز شود. اسرائیلی که در جنگ 6 روزه با اعراب توانست به پیروزی برسد و کشورهای ثروتمند عربی منطقه را تهدید می کند ولی الان سید حسن نصرالله با تهدید این رژیم غاصب و خطاب به آنها گفت اگر تعرض به لبنان داشته باشند پایگاه اتمی دیمونا را منهدم خواهد کرد.

سردار دقیقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حال پیشروی و جلو رفتن است و تا وقتی که شما مردم شریف ایران اسلامی در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری پایبند باشید، هیچ تهدیدی اثر گذار نخواهد بود و دشمن هم بر این اتحاد رهبر و مردم متمرکز شده و با انواع ترفندها که تحریم و بیکاری و تورم از جمله این ترفند ها است بار دیگر به مقابله انقلاب اسلامی آمده است. الان مشکل اساسی ما این تهدید های اقتصادی است و ما با آن 240 سناریو که مقابله کردیم با همین مشکلات اقتصادی نیز مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: باید وحدت را حفظ کنیم، چرا که همین وحدت عامل پیروزی ماست و آن را در پرتو عاشورا و امام حسین علیه السلام  کسب کرده ایم. امام فرمودند تا وقتی پشتیبان ولایت فقیه هستید آسیبی به این مملکت نخواهد رسید.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha