پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: روحانیت باید اخبار دنیا را رصد کند و در راه انقلاب و دفاع از آرمان‌های آن قدم بردارد و توطئه‌های دشمن را خنثی کند؛ امروز روحانیت وظیفه دارد مبانی نظام و حاکمیت اسلامی را به مردم تبیین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه یکشنبه در همایش روحانیت شیعه و سنی با محوریت «چهل سال استقامت، چهل سال تبلیغ» که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در رابطه با اتقلاب اسلامی وظیفه سنگینی بر عهده داریم و باید امروز با تمام توان در راه انقلاب قدم برداریم، تا روز قیامت در مقابل شهدا شرمنده نباشیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مقام معظم رهبری سه مسئولیت و وظیفه مهم را بر عهده علما می‌داند، هدایت دینی و فکری جامعه امروز برعهده روحانیت است، دومین وظیفه روحانیت از دید رهبر انقلاب، هدایت سیاسی و بصیرتی است، و رهبر انقلاب حضور در عرصه‌های خدمت به مردم را سومین وظیفه روحانیت عنوان می‌کند.

وی به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) می‌فرماید، من نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه؛ برای این‌که روحانیت به وظایف خود در جامعه بتوانند به نحو احسن عمل کند باید اول خود را اصلاح و تادیب کند و تا زمانی که روحانیت خود را اصلاح نکرده و معنویت و  تهذیب نداشته باشد، نمی‌تواند در دیگران تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: روحانیت باید اخبار دنیا را رصد کند و در راه انقلاب و دفاع از آرمان‌های آن قدم بردارد و توطئه‌های دشمن را خنثی کند؛ امروز روحانیت وظیفه دارد مبانی نظام و حاکمیت اسلامی را به مردم تبیین کند.

وی تصریح کرد: مبانی ولایت فقیه که مورد قبول علمای شیعه و سنی است باید برای مردم تییین شود؛ روحانیت امروز وظیفه دارد به شبهات دینی که در جوامع مطرح می‌شود پاسخگو باشد و در کنار آن باید اشتباه دیگران را به آن‌ها متذکر شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha