چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی:

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی از سوی امام خمینی، احیای شخصیت زن مسلمان نیز، در نظر و عمل جلوه ای دیگر یافت.

خانم خدیجه الازمنی معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی صدر شهرستان علی آباد کتول و از فعالان فرهنگی این شهرستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در رابطه با نقش مؤثر بانوان در خانواده و جامعه، بعد از انقلاب سخن گفت.

وی پیرامون شخصیت و جایگاه زنان، افزود: در این زمینه آرا و تفاسیر گوناگونی مطرح شده است، اما در این میان، تنها چشمه زلال مکتب انبیا و اوصیای الهی است که به دور از هرگونه افراط و تفریط و با تکیه بر وحی و استمداد از خالق هستی، به ترسیم جایگاه حقیقی زنان، متناسب با آفرینش آنان پرداخته اند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی از سوی امام خمینی، احیای شخصیت زن مسلمان نیز، در نظر و عمل جلوه ای دیگر یافت؛ از جنبه نظری، دیدگاهی جدید در باب زن و ارزش های او در جهان امروز پدید آمد و در صحنه عمل، زنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پا به پای مردان و گاه مقدم بر آنان در سرنوشت جامعه نقش آفرین شدند.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی صدر شهرستان علی آباد کتول با اشاره به نقش زنان بعد از انقلاب، اذعان کرد: این موج فرهنگی حضور و تعالی زن، نه تنها در سال های پس از انقلاب اسلامی افول نکرد، بلکه در عرصه دفاع مقدس شکل کاملتری به خود گرفت و پس از آن نیز رشد فزاینده ای یافت.

الازمنی، دوران کنونی را دوران شکوفایی نهالی دانست که به دست امام خمینی(ره) پدید آمد و با خون هزاران شهید آبیاری گردید.

وی ضمن تأکید بر بیان ضرورت جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: آفات و بلیات همواره در قالب طرح دیدگاه های متأثر از غرب و تفکرات فمینیستی از یک سو و نظرات متحجرانه از سوی دیگر، این نهال نو پا را تهدید می کند و گاه آنچنان فضا را مسموم ساخته است که دیدگاه های اصیل اسلامی، برای عموم جامعه به ویژه زنان مؤمن و انقلابی و حتی فرهیختگان و متولیان فرهنگی و اجرایی کشور نیز مشتبه شده است.

فعال فرهنگی اضافه کرد: در چنین شرایطی ارائه سیمای جامعه زن در اسلام مبتنی بر ساختار آفرینش او و متناسب با مقتضیات زمان و مکان، ضرورت خویش را باز می نمایاند.

الازمنی ضمن بیان نمونه هایی از فعالیت زنان در عرصه های مختلف عنوان کرد: برخی از زنان با انجام مشاغل اصلی و مهم در جامعه، در کنار وظیفه اصلی (همسری و مادری) باعث رشد و بالندگی در علوم و فناوری و حتی رزم آوری در میدان های تبلیغی در فضای مجازی قلم زدند و بیان اصول و فنون دین را به اشکال مختلف به جهانیان می رسانند، از همه مهم تر در مناطق محروم، روستاهای دور افتاده در شرایط سخت مکانی و جغرافیایی، یاریگر نیازمندان بودند.

وی در پایان به سیره زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) همواره در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و ... حضور فعال و مؤثر داشتند، زنان کشور ما نیز به تأسی از ایشان چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی به نحو احسن ایفای نقش نمودند و هم پای مردان تلاش کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha