جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 480262
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مبلغ حوزه:

حوزه/ جامعه امروز ما نیازمند زنان مومن انقلابی است تا بتوانند نسل بعدی را برای حفظ انقلاب تربیت کنند، زیرا آنان نقش اساسی در مبارزه با دشمن در جنگ نرم دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، بانوان کشور ما یکی از قشرهای تاثیرگذار هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی دوشاودوش مردان در عرصه های مختلف حضور فعال داشتند.

خانم زینب مردادی از دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبد کاووس در نوشتار به بررسی «نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی» پرداخته است که بخش های مهمی از آن در ادامه می آید:

حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: «زن انسان ساز است و قرآن هم انسان ساز»؛ این برابری که ایشان می فرمایند از جهت بعد تربیتی هر دو مورد است، اینکه قرآن با کلام و آیات نورانی خود انسان ها را هدایت می کند و از ظلمت به نور رهنمون می کند و یک زن نیز با توجه به ویژگی خاصی که خداوند متعال در وجود او نهاده است، قابلیت تربیت انسان ها را دارد.

با توجه به اسناد موجود از تاریخ انقلاب و مطالعه آنها در می یابیم که نقش زنان در پیروزی انقلاب کمتر و کمرنگ تر از مردان نبوده است تا جایی که در برخی از نقاط ایران، زنان ابتدا شروع به مبارزه با رژیم طاغوت کردند و بعد مردان به تبعیت از آنان وارد صحنه شدند.

زنانی که الگوی اصلی آنان حضرت زهرای مرضیه(س) بود، غیر از این انتظار نمی رود که در برابر ظلم سر خم کرده و بیشتر از این خود را در دام خفت و خاری رژیم طاغوت و پشتوانه های غربی آن ببینند .

زنان بعد از انقلاب جایگاه شخصیتی خود را دوباره بدست آوردند و بدون نگرانی و ترس از سوء استفاده از خود، قدم در اجتماع گذاشته و به فعالیت پرداختند. حضور زنان در اجتماع بعد از پیروزی انقلاب بسیار زیاد شد و زنان با توجه به وظیفه اصلی خود یعنی تربیت فرزند توانستند توانایی ها خود را به ظهور برسانند و پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه اتفاق بیفتد اما آنچه که ما از یک زن انقلاب بعد از انقلاب انتظار داریم، تربیت نسلی است که بتواند در سال های متمادی انقلاب را به سر منزل مقصود برساند و برای این منظور باید فرزندانی مومن متعهد و انقلابی تربیت کند.

یکی از مواردی که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد، این است که زنی می تواند فرزند انقلابی تربیت کند که خود دارای بصیرت انقلابی باشد زیرا فرد، ابتدا در خانواده تربیت شده و سپس وارد اجتماع می شود؛ بنابراین اگر مادری نتواند فرزند خود را در رابطه با مسائل دینی و اجتماعی اقناع کند، دشمن این کار را خواهد کرد و نتیجه آن می شود فرزندانی که الگوی غربی را به الگوی اسلامی ایرانی ترجیح داده و در رابطه با جامعه خود دچار یاس و ناامیدی شود و به طور غیر باوری توانایی های خود را نادیده یا انکار کند.

جامعه امروز ما نیازمند زنان مومن انقلابی است تا بتوانند نسل بعدی را برای حفظ انقلاب تربیت کنند؛ زنان نقش اساسی در مبارزه با دشمن در جنگ نرم دارند زیرا هدف نهایی دشمن در جنگ نرم از بین بردن واژه مقدس زن و مادر است، دشمن می خواهد انسان را به واسطه علایق شان از نقش فطری خود دور کند تا بتواند در دنیای خودساخته خویش به حکومت بپردازد.

داشتن الگوی صحیح می تواند انسان را زودتر و بهتر به هدف نهایی خود برساند، الگویی که زنان ما می توانند از آن استفاده کنند حضرت زهرا سلام الله علیهاست و به یقین می توان گفت که زنان زمان انقلاب نیز از این بانوی گرانقدر الگو برداری کردند؛ زمانی که آن حضرت به حمایت از امام خود و در جهت رفع ظلم مبارزه کردند، به ما یاد دادند که در هر شرایطی باید در حمایت از امام خود و در جهت حمایت از آرمان های الهی ثابت قدم بود و حتی از مال و جان خود گذشت.

به نظر تئوریسین های غربی، انقلابی که از مرز چهل سالگی گذشت آن انقلاب در جامعه خود باقی خواهد ماند؛ بنابراین می بینیم که دشمن هرچه به این چهل سالگی نزدیکتر می شدیم فشار های خود را بر جامعه ما بیشتر می کرده و در این یکی دو سال اخیر نهایت دشمنی خود را نشان داده و به سخت ترین شکل ممکن در حال از پای در آوردن انقلاب است. اما این نکته را باید ذکر کرد که انقلاب ما به دست قشر خاصی از مردم اتفاق نیفتاده است که حال مردم از این فشار ها به ستوه آمده و پشت انقلاب خود را خالی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha