پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه برونل لندن، نخستین حجاب اسلامی برای ورزشکاران را ارائه داد

حوزه/ برای نخستین بار یک دانشگاه در لندن، حجاب ویژه ای برای دانشجویان دختر مسلمان ارائه داده است که می توانند با استفاده از آن در فعالیت های ورزشی شرکت داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از ایندیپندنت،  دانشگاه برونل در شهر لندن انگلستان، نخستین دانشگاهی است که حجاب اسلامی ویژه برای دانشجویان دختر ورزشکار ارائه داده است.

این دانشگاه که یکی از 4 دانشگاه ارائه دهنده برنامه ورزشی رایگان برای دانشجویان می باشد، با توجه به تقاضای گسترده در میان دانشجویان دختر مسلمان تصمیم به اجرای این طرح گرفته است.

لباس های محجبه عادی که معمولا از پارچه های کتانی ساخته شده اند، برای فعالیت های ورزشی مناسب نیستند به همین سبب نیز این دانشگاه لباس های ورزشی با پارچه های ویژه طراحی کرده تا هنگام فعالیت های ورزشی ورزشکاران را خنک نگه داشته و همزمان بتوانند با پوشش مناسب به ورزش بپردازند.

فیت السعد یک دانشجوی مدیریت تجارت در این دانشگاه گفته که  صد در صد مطمئن است که این حجاب جدید سبب می شود دانشجویان دختر مسلمان بیشتری در فعالیت های ورزشی شرکت کنند.

وی که مشتاق رفتن به باشگاه های ورزشی می باشد، افزود: فوق العاده است. واقعا سبک بوده و آسان پوشیده می شود و راحت است. گویی هیچ چیزی روی سرت نگذاشته باشید و عالی است به ویژه هنگام ورزش.

السعد گفت: حجاب عادی عملا لباسی است که به دور سر پیچیده و سنجاق زده می شود و با آن نمی توان دوید. و ممکن است کنده شود و سنجاقش جدا شود و برای ورزش مناسب نیست.

گفته می شود یک مطالعه توسط اسپورت انگلند در سال 2017 نشان داد که تنها 18 درصد زنان مسلمان در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند. هم اکنون برخی شرکت های بزرگ ورزشی در دنیا لباس های محجبه مخصوص به خودشان را به بازار ارائه داده اند. و لباس ورزشی ارائه شده توسط این دانشگاه 40% ارزانتر از لباسی است که شرکت نایک در سال 2017 تولید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha