شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راهیان نور

حوزه/ فرمانده سپاه ناحیه بقیة الله(عج) شیراز با اشاره به اهداف اعزام دانش آموزان به مناطق راهیان گفت: هدف از این اردو آشنایی نسل جوان و دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سرهنگ مجید علیپور صبح امروز در آیین بدرقه کاروان اعزامی دانش آموزان به مناطق راهیان نور که در حسینیه علی بن موسی الرضا(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه بهترین فصل زندگی دانش آموزان، اردو و در کنار دیگر دوستان بودن است، اظهار داشت: اردوی راهیان نور با دیگر اردو ها متفاوت است، چرا که این مکان یادگار و قدم گاه شهدا است اگر با درک به آنجا قدم بگذارید قطعا دست خالی برنخواهید گشت.

وی با بیان اینکه نظم و انضباط در سفر بسیار حائز اهمیت است، افزود: عدم نظم و انضباط ممکن است در تمام برنامه ریزی های سفر تاثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز، تلف کردن وقت را یکی از موارد بیهوده در اردوی راهیان نور دانست و تصریح کرد: نباید فرصت بازدید از یادمان ها را با کارهای دیگر هدر داد.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان بیان داشت: باید سؤالات مهم از جمله سیاسی، احکام، پیرامون شهدا و ... را از روحانیون کاروان ها بپرسید.

 علیپور با اشاره به اینکه دانش آموزان باید هنگام برگشت از مناطق راهیان نور، خادم الشهدا باشند تا دیگران را در این مسیر یاری کنند، خاطرنشان کرد: سفر مناطق راهیان نور توشته مطلوبی برای  دانش آموزان در ادامه مسیر زندگی است.

وی با اشاره به اهداف اعزام دانش آموزان به مناطق راهیان، عنوان کرد: هدف از این اردو آشنایی نسل جوان و دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز، اردوی راهیان نور را یک فعالیت فرهنگی دانست و تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کرده اند اردوی راهیان نور یک فن آوری و سرمایه گذاری برای آینده است.

پالایش  معنوی

حجت الاسلام حسین علیزاده، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیه الله(عج) شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید ای کسانی که ایمان آورده این تقوا پیشه کنید، شهدا نیز از جمله کسانی بوده اند که تقوا را سرلوحه کار خود قرار داده اند، بنابراین دانش آموزان باید جا پای شهدا بگذارند و هنگام ورود به مناطق با وضو  وارد شوند.

وی با بیان اینکه تمام کارها را باید با نام خدا آغاز کرد، افزود: هرگاه انسان حرکت خود را با نام خدا آغاز نکند، کارهای او نصف کاره می ماند درواقع آغاز کار بدون نام خداوند به سرانجام نخواهد رسید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیه الله(عج) شیراز ازخود گذشتگی و ایثار شهدا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: شما دانش آموزان باید هنگامی که وارد مناطق راهیان نور می شوید تجربه کسب کنید، چرا که حضرت امام(ره) انقلاب را آغاز کرد و اکنون چهل سالگی آن را مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا دشمن حتی یک وجب از خاک کشور را نگیرند، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید بهترین اعمال نزد خداوند، نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خداوند است که اکنون شما در طرح جهادی یعنی  دنبال کننده مسیر رزمندگان هستید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیه الله(عج) شیراز تصریح کرد: روحانیون نیز در این سفر دانش آموزان را همراهی می کنند و به مسائل معنوی از جمله نماز جماعت، بیان احکام و کار های ارزشی نیز می پردازند.

خاطرنشان می شود، این اردو دومین اعزام دانش آموزی بوده و اعزام های آینده نیز به صورت عمومی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha