سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تنها مهدکودک اسلامی در یکی از ایالت آلمان تعطیل شد

حوزه/ مقامات آلمانی تنها مهدکودک اسلامی در ایالت راینلاند فالتس، را به بهانه داشتن رابطه با گروه های حامی سلفیت تعطیل کردند. کودکان مسلمان قرار است تا اواسط ماه مارس از این مهدکودک منتقل شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دوچه وله، یک مهدکودک اسلامی در ایالت راینلاند فالتس، یکی از 16 ایالت آلمان تعطیل شد. مقامات ایالتی گواهینامه این مهدکودک را به جرم داشتن رابطه با گروه های ترویج کننده سلفیت باطل کرده اند

مقامات در شهر ماینتس پایتخت راینلاد فالتس، روز گذشته ضمن لغو گواهینامه مهدکودک حضانه النور، تنها مهدکودک اسلامی در ایالت، مدعی شده اند که این موسسه با گروه های سلفی رابطه داشته است.

در این میان مدیر مهد کودک ضمن رد ادعاها و اتهامات وارده گفته که این مهدکودک به قانون اساسی آلمان احترام می گذارد.

سامی الهرقاصی مدیر مهدکودک این تصمیم را غیرقابل درک و مرموز توصیف کرده است.

گفته می شود در سال 2012  جلسات بحث مخاطره آمیز یک واعظ بحث برانگیز در مسجد عرب نیل راین، نگرانی هایی را برانگیخت و مهدکودک تحت سرپرستی این مسجد قرار دارد. پاییز سال گذشته نیز انتشار متون حمایت کننده از سلفیت در مهدکودک، بهانه به دست مقامات آلمانی برای تعطیل سازی آن داد.

 

لازم به ذکر است  تا پیش از تعطیلی، 18 کودک مسلمان در رده های سنی 3 تا 6 سال در این مهدکودک نگهداری می شدند. قرار است کودکان مسلمان تا 31 مارس به مهدکودک دیگری منتقل شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha