جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گزارش تصویری  حضور پرشور آحاد مردم اصفهان در راهپیمایی ۲ ۲بهمن

حوزه/ آنچه بعد حضور ولایتمدارنه مردم مهم است، ادامه حرکت انقلاب اسلامی در چهلمین و یکمین سال خود برای رسیدن به نهضت سبز مهدوی همراه با حفظ ارزش ها است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، انقلاب اسلامی ایران  پس از پیروزی با تولید گفتمانی نوین و مقتدر با منظومه ای از عناصر تحول آفرین، هدایتگر و منطبق با فطرت انسانی مانند حق‌طلبی، آزادیخواهی، عدالت، معنویت و ظلم‌ستیزی نظام ژئو پولتیک بین الملل را متحول و تحت تاثیر قلمرو ژئوپلتیکی خود قرار داد

دیروز (22 بهمن 97) در حالی جشن چهلمین فجر انقلاب اسلامی در ایران اسلامی و سراسر جهان اسلام برگزار شد که دشمنان ادعا کرده بودند نخواهیم گذاشت این چشن برگزار شود،اما به کوری چشم دشمنان امسال پرشور تر، یکصداتر و یکپارچه تر از سالهای گذشته در شهرهای ایران و خاصه استان اصفهان برگزار شد و پیر و جوان، زن و مردم، کودک و بزرگسال دست در دست هم یک بهمن تماشایی را رغم زدند، اما آنچه بعد از این حضور  غیورمندانه و ولایتمدارنه  مردم مهم است، ادامه حرکت این انقلاب اسلامی در چهلمین و یکمین سال خود برای رسیدن به نهضت سبز مهدوی همراه با حفظ ارزش ها است

در همین رابطه جمعی از ائمه جمعه استان اصفهان در رابطه با حضور ماندگار و تاریخی مردم در 22 بهمن و ادامه این نهضت اسلامی این چنین می گویند:

 

قدردانی آیت الله طباطبایی نژاد از حضور پرشور مردم

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع رسانه ها اظهار کرده است: مردم با همین راهپیمایی‌ها و هدایت‌های خود نسل دوم و سوم انقلاب را حتی بهتر از نسل اول انقلاب تربیت کرده‌اند، دشمنان می‌خواهند در گرانی‌ها دل مردم را از حکومت سرد کنند، اما مردم ما آگاه هستند، همان گونه که امام فرمودند هرگاه آمریکا علیه ما کاری کرده باشد این نشان‌دهنده خوب بودن ما است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: هر روز کانال‌هایی علیه ما اضافه می‌شود و دشمنان تلاش می‌کنند به کشور ما ضربه بزنند و این یعنی مسیر درست را رفته‌ایم و به دنبال جبران مشکلات خود نیز هستیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: صدها حرکت خوب و ارزشمند در طول این چهل سال انجام شده است و با کمک خداوند به دنبال آن هستیم تا این دولت نمونه جهان اسلام باشد و جهان اسلام و مسلمانان را برای حکومت حضرت مهدی(عج) آماده کنیم.

وی عنوان کرد: مهمترین پیام حضور مردم در این راهپیمایی یاس و نا امیدی برای دشمنان و افتخار و امید برای ملت ایران است.

امام جمعه اصفهان با قدردانی و تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ملت ایران همانطور که به اسلام و انقلاب ایمان آوردند تا آخر پای این ایمان خود ایستاده و استقامت می کنند.

 

امام جمعه شهرضا: ملت ایران مردمی عدالت خواه هستند

حجت الاسلام  سیف الله یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک برگزاری جشن چهلیمن سالگرد بهار آزادی و پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهلمین و یکمین سال  انقلاب، با اشاره به تاثیر جایگاه گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله مهدویت و آینده سازی برای ظهور اظهار کرد: معنای پدیده انقلاب اسلامی منتظر بودن برای ظهور است و اگر این زمینه توسط عالمان دینی فراهم شود همین مردم با همین انگیزه به استقبال ظهور می روند.

وی، عدالت خواهی و عدالت جویی ملت ایران را یکی از دلایل اصلی و منشاء انتظار ظهور در گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد و ادامه داد: ملت ایران مردمی عدالت خواه هستند و نمی خواهند زیربار ظلم بروند و کسی که به استقبال ظهور می رود به این معنی است که به استقبال کمال انسانیت رفته است.

امام جمعه شهرضا خاطر نشان کرد: آماده شدن برای ظهور اطاعت می خواهد و در این زمان غیبت کبری با اطاعت از مقام ولایت فقیه در مسیر ظهور قرار می گیریم و مردم دنیا نیز با عنایت امام زمان (عج) پیرو این مسیر خواهند بود.

 

امام جمعه نجف آباد: سجد شکر به جا آوریم

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نیز ضمن تشکر از حضور مثال زدنی ملت ایران در 22 بهمن گفت: واقعاً باید سجده شکر بجا آوریم چون بدون قدرت الهی هرگز انقلاب پیروز نمی­ شد،  دشمن نمی­ خواست انقلاب به 40 سالگی برسد.

امام جمعه نجف آباد  گفت: تنها راه غلبه بر مشکلات جامعه این است که مردم منسجم و باشکوه درصحنه حضور داشته باشند.، همه می دانیم که دشمنان سروته یک کرباس‌اند و به هیچ‌کدامشان اعتمادی نیست، یقیناً حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی در دهان استکبار بود.

 

امام جمعه خمینی شهر: مسیر حکومت مهدوی مسیر طاغوت ستیزی است

حجت الاسلام و المسلمین عباس رحیمی هم در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که انقلاب اسلامی اهدافی را دنبال می کند، اظهار کرد:  یکی از آن اهداف ظلم ستیزی است.  حضرت امام (ره) نیز به طور مکرر در بیانات خود بر این نکته تاکید داشتند و می فرمودند "خدایا تو می دانی راضی نیستیم حتی به یک نفر ظلم شود".

وی افزود: در شعارهایی که مردم ابتدای انقلاب سر می دانند همین مسئله عدم پذیرش ظلم و زندگی نکردن زیر بار ستم دیده و شنیده می شد، یعنی مردم نیز این مطلب را از حضرت امام (ره) دریافت کرده بودند و به این نتیجه رسیده بودند که نباید حکومت ظالم بر آنها مسلط باشد و مسلمان نباید زیر بار حکومت ظالم و طاغوت برود.

امام جمعه خمینی شهر، با تاکید بر این که انقلاب اسلامی هدف انبیاء را دنبال می کند تصریح کرد: این هدف، همان هدف آفرینش یعنی بندگی  خدا و خداپرستی و نرفتن زیر بار ظلم و ستم  می باشد و لذا اولین کار انقلاب از بین بردن طاغوت و در وهله بعد اجرای بندگی خدا بود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی، احیاء مسئله ولایت را توسط حضرت امام (ره) مهم دانست و افزود: در زمانی که دست امام معصوم (ع) در حاکمیت اسلامی به اجرای احکام نمی رسد، اختیاراتی به امام عادل داده می شود که تعبیر به ولایت فقیه شده است و زمانی که حاکمیت ارزش ها در کنار دین و سیاست قرار می گیرد قادر است حرکت عظیمی ایجاد نماید که وصل به توده مردم می شود.

 

امام جمعه شهرستان میمه: دستاوردهای انقلاب تبیین شود

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی با دیگر گفتمان ها دارای تفاوت هایی است و یکی از تفاوت های آن این است که موجب رشد و کمال انسان می گردد.

وی افزود: باید قدرت  انقلاب را که توانست طومار 2500 ساله رژیم شاهنشاهی را در هم بپیچد برای نسل های جوان یادآوری کنیم.

امام جمعه شهرستان میمه با تاکید بر این که قدرت انقلاب اسلامی ناشی از ماهیت دینی و ارزشی آن است تصریح کرد: انقلاب ملت ایران، اسلامی و دینی است و اگر دین چاشنی یک انقلاب باشد اثرگذار خواهد بود، لذا برای تبیین این گفتمان برای نسل جوان باید در وهله اول به بیان دستاوردهای انقلاب پرداخت و سپس قدرت انقلاب را به رخ دیگران کشید.

وی اضافه کرد: در حقانیت و  قدرت این انقلاب همین بس که هر چه دشمنان تیشه به ریشه آن می زنند با قدرت به حرکت خود ادامه می دهد و علاوه بر این که انقلاب اسلامی در طول عمر چهل ساله خود بحران های زیادی چون جنگ تحمیلی و انواع تحریم ها و شیطنت شیاطین را دیده، اما از تمامی بحران ها سربلند بیرون آمده است و اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی خود به سر می برد.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که چهل سالگی نماد بلوغ و تکامل به شمار می رود گفت: چهل سالگی انقلاب موجب ناکامی دشمنان انقلاب است و در این میان رسالت ما این است که انقلاب را به دنیا صادر کنیم.

 

امام جمعه بوئین و میاندشت: تبیین گفتمان انقلاب برای نسل جوان اهمیت دارد

حجه الاسلام حسن اسکندری هم در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» با اشاره به راهکارهای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان تمدن ساز پرداخت و اظهار کرد: آنچه که در گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان منظومه فکری باید محوریت قرار گیرد توجه به افکار حضرت امام (ره)، رهبر انقلاب و شهید مطهری است.

وی افزود: نکته دیگری که در تبیین گفتمان انقلاب برای نسل جوان اهمیت دارد، فرهنگ سازی جامعه و انجام فعالیت های فرهنگی تمدن ساز مهدوی برای تربیت افراد مهدوی، خانواده مهدوی و جامعه مهدوی است.

امام جمعه بوئین و میاندشت با بیان این که باید قدرت انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین و روشن گردد، گفت: هنوز نسل جوان ما نسبت به قدرت انقلاب اسلامی دارای نوعی جهل می باشد، همچنان که ما نسبت به قدرت مکتب تشیع نیز دارای جهل هستیم و باید گفت قدرت قیام فاطمی، قیام عاشورا و مذهب امام صادق (ع) در انقلاب اسلامی جلوه گری کرده است.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این است که باید بفهمیم در زمانی قرار داریم که اگر به شهدا این اجازه داده می شد  در این زمان زندگی کنند و حضور داشته باشند حاضر بودند در این عصر بوده و به یاری انقلاب بپردازند و حتی می توان گفت این دوره به عنوان عصر پیش از ظهور نسبت زمان ظهور دارای عیار بالاتری است، چرا که در زمان ظهور حضرت حجت (عج) همه به هر نحو در صحنه حضور دارند، لذا آن کسی می تواند در عصر ظهور و تمدن مهدوی نافع باشد که در طلوع فجر ظهور بیدار بوده باشد.

گزارش: سیدامیر حسین ابطحی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha