جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حفاری در یکی از پارک های کنیا منجر به کشف یک مسجد باستانی شد

حوزه/ یک مسجد باستانی متعلق به قرن سیزدهم، آب انبار و وضوخانه و آثار تاریخی زیادی در یکی از حفاری های زیباسازی در پارک ماما نگین در کنیا کشف شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از the-star، حفاری ها در یک پارک در کنیا منجر به کشف یک مسجد متعلق به قرن سیزدهم شد.

این اکتشاف هنگام حفاری ها در محل یک پروژه زیبایی سازی در پارک ماما نگین انجام گرفت. موزه ملی کنیا اعلام کرده که کارگران هنگام حفاری به یک سنگ کارشده برخورد کرده و کار را متوقف کرده و مشاوره طلبیده اند.

این اکتشاف آثار تاریخی زیادی را که به ویژه برای محققان و باستان شناسان از ارزش بالایی برخوردار بوده اند، آشکار ساخته است، مصنوعات کشف شده همچنین شامل سفال، استخوان ها، فلزات، مهره ها و ابزار های سنگی بوده اند.

درحالی که این محل برای زیباسازی اختصاص داده شده اکتشافات اخیر ممکن است این پروژه را کاملا تغییر دهد.

مسجد یافت شده که در چند متری تقاطع عبور کشتی های مسافربری می باشد، نشان می دهد که این مکان نه تنها یک جبهه فرهنگی، نظامی بلکه یک مکان معنوی برای مسلمانان محسوب می شده است.

پروفسور جورج ابونگو باستان شناسی که  برای ارزیابی این منطقه و بررسی این اکتشاف دعوت شده، گفت: ما سعی داریم قبله مسجد را تعیین کنیم.

وی افزود که حفاری ها روز جمعه آغاز شده و در روز شنبه سه اکتشاف اصلی داشته اند. که شامل آب انبار، پله های مسجد و وضوخانه بوده اند. چند متر آن طرف تر سفال های بیشتر، استخوان ها، فلزات، مهره ها و یک ظرف کوچک یافت شده اند.

ابونگو گفت: ساکنان اولیه این مناطق احتمالا درمانگران طبیعی خوبی بوده اند زیرا طراحی های مسجد بیشتر از آهک و مرجان ساخته شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha