شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمیته اسلامی مسیحی، تخریب قبرستان مامن در بیت المقدس را محکوم کرد

حوزه/ کمیته اسلامی- مسیحی در سرزمین های اشغالی، توطئه رژیم صهیونیستی برای تخریب باقیمانده های قبرستان اسلامی "مامن الله" در بیت المقدس را محکوم کرده و آن را بخشی از نقشه اسرائیل برای یهودی سازی این سرزمین دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از wafa، کمیته اسلامی- مسیحی برای دفاع از بین المقدس و اماکن مقدس در سرزمین های اشغالی، توطئه رژیم صهیونیستی برای تخریب باقیمانده های قبرستان اسلامی باستانی فلسطینیان  در شهر بیت المقدس را محکوم کرد.

هانا عیسی دبیرکل کمیته تصمیم اسرائیل برای تخریب باقیمانده های قبرستان اسلامی مامن الله در قدس را به بهانه ساخت جاده های جدید و ساختمان های عمومی محکوم کرد.

عیسی هدف نهایی اسرائیل را یهودی سازی این مکان مقدس مسلمانان نامید که از جمله اقدامات دیگر آن ها ساختن پارک و موزه صهیونیستی است که عملا هدف شان از بین بردن حضور فلسطینی ها و اعراب در بیت المقدس می باشد.

وی در ادامه بیانیه اش از سازمان های بین المللی به ویژه یونسکو خواست تا اقدامات جدی برای حفاظت از بناهای تاریخی و باستان شناسی فلسطینی ها در بیت المقدس در پیش گرفته و به سیاست های یهودی سازی اسرائیل پایان دهند.

لازم به ذکر است، علی رغم مخالفت حکومت خودمختار فلسطین به ساخت و ساز اسرائیل بر روی باقیمانده های این گورستان باستانی، رژیم صهیونیستی قدم های جدی برای نابودی این مکان باستانی گرفته است. و عملا کنوانسیون های بین المللی و عهدنامه هایی را که برای احترام گذاشتن به اماکن مذهبی مختلف به امضاء رسیده اند، نقض می کند.

گفته می شود این قبرستان که در گذشته بسیار بزرگ بوده در طی سال های گذشته به تدریج توسط اسرائیل کوچک و کوچکتر شده و صهیونیست ها بخش های مختلف این مکان را به بهانه ساختمان سازی از بین برده اند.

لازم به ذكر است كه قبر تعدادي از صحابه مكرم حضرت محمد مصطفي(ص) و علماي بزرگوار در اين قبرستان قرار داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha