جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که در طی این ۴۰ سال حوزه های علمیه در سایه انقلاب به رشد فوق العاده ای دست پیدا کردند، گفت: جهت حرکت حوزه قابل قبول است و قرارگاه ها و هیئت های اندیشه ورز مختلفی وجود دارند که به عنوان اتاق فکر تحول در حوزه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مشهد، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای تحولی حوزه علمیه خراسان با بیان این که بحث تحول در حوزه پس از حکم انتصاب مدیر و اعضای شورای عالی این حوزه دنبال شد، گفت: امروزه حرکت های مثبتی در زمینه های مختلف آغاز شده و این حرکت رو به رشد است.

وی با بیان این که تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله وجود دارد اما همیشه نقطه مثبت شروع و جهت حرکت است، تصریح کرد: این حرکت خوشبختانه آغاز شده و جهت حرکت نیز به سوی موارد مثبت و قابل قبولی در زمینه های مختلف است که در این سمت و سو قرارگاه ها و هیئت های اندیشه ورز مختلفی وجود دارند که به عنوان اتاق فکر این تحول هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که برگزاری این نمایشگاه از آن جهت مفید فایده است که اطلاع رسانی برای کل طلاب بوده تا آنان بدانند که در حوزه های مختلف چه تحولاتی اتفاق افتاده است، ابراز کرد: بنده در برخی از زمینه ها از فعالیت های صورت گرفته بی اطلاع بودم که در این نمایشگاه مشاهده شد فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که برای سایر طلاب و فضلا حوزه نیز همین طور است و اطلاع رسانی از وظایف مهم مدیران و مسئولان اجرایی به شمار می رود که مجموعه فعالیت های تحولی صورت گرفته باید به اطلاع بقیه رسانده شود، خاطر نشان کرد: مساله دیگر مقارنت این نمایشگاه با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی رشد و گسترش حوزه های علمیه بود و البته که یکی از نهادهای بزرگی که به انقلاب بدهکار بوده و در سایه انقلاب رشد کرده، حوزه ها هستند، خاطر نشان کرد: در مقارنت با ایام پیروزی انقلاب، حوزه که خود از انقلاب بهره مند شده، فعالیت های تحولی خود را در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب منعکس کرد و نشان داد که در سایه انقلاب، چه امکاناتی با توسعه بیش از حد در حوزه ها به وجود آمده و بی شک این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که در طی این 40 سال حوزه های علمیه در سایه انقلاب به رشد فوق العاده ای دست پیدا کردند، بیان کرد: جهت این حرکت جهت مثبتی است که تقارن برپایی نمایشگاه با چهلمین سالگرد انقلاب صعود را نشان داده و بیانگر آن است که انقلاب در جنبه های مختلفی موفق بوده و یکی از عرصه ها همین حوزه علمیه خراسان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha