شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: یکی از مسایلی که امروزه باید بین حوزه ها و دانشجویان به صورت مستمر پیگیری شود، موضوع پژوهش و تحقیق است، زیرا دانشجو و طلبه ای که اهل تحقیق و پژوهش نباشد حتی بعد از پایان دوران تحصیل از نظر علمی کامل نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی امروز در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه های شهرستان بیجار اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در جامعه اسلامی دو بال پرواز هستند که بی شک این دو تنها با وجود هم می توانند اوج بگیرند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: ارتباط حوزویان و دانشگاهیان می تواند از چند جهت برای طرفین مثمر ثمر باشد، اول اینکه از نظر بار علمی هر دو طرف می توانند تقویت کننده یکدیگر باشند دوم این که مسائل علمی این دو گروه در صورت تجمیع می تواند باعث تحول در حوزه علمی شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب و حتی پیش از انقلاب ارتباط حوزویان و دانشگاهیان محکم و مستمر بوده است، افزود: خوشبختانه یکی از امتیازات انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، استمرار و تحکیم ارتباط بیشتر و بهتر حوزویان و دانشگاهیان بوده است و به همین منظور دشمنان تلاش های بسیاری برای ایجاد اختلاف بین این دو گروه داشته اند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در ادامه سخنان خود گفت: یکی از مسایلی که امروزه باید بین حوزه ها و دانشجویان به صورت مستمر پیگیری شود، موضوع پژوهش و تحقیق است، زیرا دانشجو و طلبه ای که اهل تحقیق و پژوهش نباشد حتی بعد از پایان دوران تحصیل از نظر علمی کامل نخواهند بود.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان سخنان خود گفت: تمام علوم چه علوم محض، چه پزشکی، چه دینی و... همه نیازمند پژوهش و تحقیق هستند، لذا نباید اجازه دهید برخی از امور روزمره زندگی، شما را از پژوهش و تحقیق علمی بازدارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha