جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم

حوزه/ با «چهارشنبه های حوزوی» رسانه رسمی حوزه در قالب گزارشی از بیانات مراجع عظام تقلید در دروس خارج روز چهارشنبه این هفته همراه شوید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرسوم است که مراجع عظام تقلید در ابتدا یا انتهای دروس خارج چهارشنبه خود سخنانی درباره مسائل روز جامعه داشته و به بیان حدیثی اخلاقی می پردازند که «حوزه نیوز» در کنار انتشار جداگانه سخنان این بزرگان، در قالب «چهارشنبه های حوزوی» نیز گزارشی خلاصه و مفید از این بیانات ارائه می نماید.

--------------------------------------

واکنش آیت الله العظمی مکارم به برخی شعارها در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، اظهار داشتند: اعتقاد بنده این است که اسلام، انقلاب و نظام به وسیله دشمنان از بین نخواهد رفت؛ اما ممکن است به وسیله دوستان ضربه خورده و از بین برود.

سه گروه از داخل کشور می توانند به انقلاب ضربه بزنند؛ گروه اول، گروهی است که دعوت به اختلاف می کند و طرفداران اختلاف از عوامل تزلزل نظام می شوند؛ گروه دوم کسانی هستند که به دنبال منافع شخصی خود بوده و فقط به فکر خود هستند و گروه سوم، افراد تندرو هستند که بر اثر تندروی کم کم اکثریت مردم را جدا می کنند.

اکثر مردم طرفدار تندروی نیستند و تندروها می توانند اکثریت را از انقلاب جدا نمایند؛ بنده درباره قمه زنان نیز گفته ام که قمه زنان عاشقان امام حسین علیه السلام هستند؛ اما راه را اشتباه می روند؛ تندروها هم علاقه به انقلاب دارند؛ اما راه را اشتباه می روند.

رهبر انقلاب قبل از 22 بهمن با صراحت فرمودند شعارهای اختلاف انگیز و شخصی ندهید؛ اما در همین راهپیمایی قم عده ای چه شعارهایی دادند؟ با اینکه گفته بودند مراقب باشید، مراقبت نکردند.

---------------------------------------------

گلایه آیت الله العظمی سبحانی از تعطیلی کتابخانه ها در ایام غیر تعطیل

حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اشاره کردند و گفتند: پیامبر اعظم(ص) در این حدیث فرمودند: لَا تَجْلِسُوا إِلَّا عِنْدَ كُلِّ عَالِمٍ يَدْعُوكُمْ مِنْ خَمْسٍ إِلَى خَمْسٍ- مِنَ الشَّكِّ إِلَى الْيَقِينِ وَ مِنَ الرِّيَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ- وَ مِنَ الرَّغْبَةِ إِلَى الرَّهْبَةِ وَ مِنَ الْكِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ وَ مِنَ الْغِشِّ إِلَى النَّصِيحَةِ/ با هر عالِمى كه شما را از پنج ورطه به پنج مرحله ببرد، همنشينى كنيد: از شك به يقين؛ از ريا به اخلاص؛ از دنياپرستى به زهد؛ از غرور به تواضع؛ از دغل بازی به نصیحت پردازی».

این استاد برجسته حوزه با ابراز گلایه از مدیریت حوزه اظهار داشتند: کتابخانه ها در روز یکشنبه  گذشته که روز تحصیلی به شمار می رود بسته بود؛ کتابخانه مانند داروخانه است که باید شبانه روزی در خدمت علم آموزان باشد، حال اگر شبانه نمی توانید چرا در روز تحصیلی بسته بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha