سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با انتقاد از مسئولان آموزش و پرورش استان به‌عنوان متولی برگزاری نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تصریح کرد که نباید حوزه علمیه تنها زینت‌المجالس این نشست‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، عصر امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان، از ارتباط اندک و دخیل نکردن حوزه علمیه در تدوین دستور جلسات و برنامه‌های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در استان انتقاد کرد.

وی افزود: شش سال که حوزه علمیه خراسان شمالی به نشست‌های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش دعوت می‌شود، اما به دلیل دخیل نکردن حوزه در برنامه‌ها و مصوبات این نشست، عملاً حوزه علمیه به زینت المجلس نشست‌های کمیته همکاری این دو نهاد بدل شده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که حوزه علمیه یک طرف این کمیته بوده و علی‌القاعده باید در برنامه‌ها و مصوبات این نشست مشارکت 50 درصدی داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه متأسفانه در تدوین دستور جلسات کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان هیچ مشورتی با حوزه صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: به دلیل همین موضوع و با توجه به اینکه آموزش و پرورش متولی این نشست است، عموماً در نشست‌های این کمیته تکلیفی هم بر عهده حوزه علمیه استان گذاشته نمی‌شود که این مسئله با نفس و هدف این کمیته تناقض دارد.

وی با بیان اینکه اکنون کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در خراسان شمالی به‌صورت یک‌طرفه برگزار می‌شود، افزود: این انتقاد را بارها با مسئولان آموزش و پرورش استان مطرح کرده‌ایم؛ اما در عمل باز هم روال سابق تداوم می‌یابد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سربازان طلبه ما در مدارس اعتراض زیادی داشته و مشخص نیست که رسالت آن‌ها در آموزش و پرورش دقیقاً چیست.

وی با تأکید بر اینکه باید آموزش و پرورش به سرباز طلبه‌ها برنامه متناسب بدهد، تصریح کرد: اکنون برخی از سرباز طلبه‌های ما در مدارس استان از این موضوع شکایت دارند که در برخی از مدارس وظایف و مسائلی بر عهده ما گذاشته می‌شود که در راستای کار ما نبوده و درنتیجه عملاً از ظرفیت دینی و تبلیغی این طلاب استفاده شایسته نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha