پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه شهادت در مسیر امام حق را خداوند متعال برای صدیقه کبری(س) محقق فرموده است، گفت: نور توحید در تمام ابعاد سیره حضرت فاطمه(س) متبلور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین محمد ابوالقاسمی دولابی، ظهر امروز در سلسله سخنرانی‌های تبلیغی مذهبی رواق بزرگ امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت فاطمه(ع) و اهمیت هماهنگی رفتار و گفتار انسان با روش این بانوی بزرگوار پرداخت و ابراز کرد: قرآن کریم و اهل بیت(ع) همواره بشریت را به سعادت و کمال رهنمون می‌کنند بنابراین کسانی که در مسیر این دو گنجینه قرار می‌گیرند از گزند تمام انحرافات مصون و محفوظ هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تلاوت قرآن موجب نورانیت انسان در دنیا و آخرت می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن نعمتی است که تمام شدنی نیست و کسی که با قرآن مأنوس شود روز قیامت هم با قرآن محشور می‌شود.

وی پیرامون اهمیت والای نگاه کردن به چهره پیامبر(ص) از منظر حضرت فاطمه(س) گفت: رسول الله(ص) بزرگترین حجت الهی است و نگاه به ایشان از نیکوترین کارها و مایه تقرب به درگاه الهی است.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: از دیدگاه حضرت زهرا(س) نیازمندان و فقرا عائله خدا هستند لذا انقاق کردن نیز در نزد ام ابیها(س) از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

وی، اهل بیت(ع) را پنجره ارتباطی انسان با پروردگار برشمرد و گفت: امروز اگر دست ما از چهره نورانی پیامبر(ص) کوتاه است اما خداوند متعال نعمت بارگاه مقدس امام هشتم(ع) را به ما عطا فرموده است لذا با تشرف و حضور در این بارگاه نورانی می‌توانیم خودمان را به درگاه پروردگار متصل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha