پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش «ولایت» اهواز

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وهابیت را جریانی نخ نما دانست و گفت: انقلاب اسلامی مایه عزت شیعیان در جهان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش یک روزه «ولایت» با اشاره به آیه شریفه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ....»، اظهارداشت: تلاش های مذبوحانه جریان انحرافی در خصوص انجام اعمال و فعالیت های سخیف، نشان از نا امیدی و شکست آن ها دارد به طوری که خود اعتراف کرده اند که «مأیوس» شده اند.

وی در طلیعه سخن، با بیان اینکه نظام اسلامی تا حکومت جهانی مهدوی ادامه خواهد داشت، گفت: علامه شیخ باقر القرشی در سفری که بعد از سقوط صدام به ایران داشتند، به بنده فرمودند؛ «مفتاح الایران فی جیب علی بن ابی طالب(ع) و ما یسلمه الا بالمهدی(ع)» یعنی «کلید کشور ایران در دست مولا امیرالمومنین(ع) بوده و آن را جز به قائم آل محمد تحویل نخواهد داد».

حجت الاسلام و المسلمین طبسی، خطاب به مبلغین و مبلغات حاضر در همایش، با بیان اینکه «مبادا از غافله عقب بمانید!»، تصریح کرد: تا می توانید در تلاش، جهاد و تبلیغ کوشا باشید و یقین داشته باشید که «فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ»! البته این را هم بدانید که شما دنیای آن ها را هدف قرار داده اید و عداوت و خصومت آن‌ها امری طبیعی خواهد بود.

*در امر تبلیغ کوشا باشید و با اتکا به صبر و تقوا و امید بر سختی ها فائق آیید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به ضروریات تبلیغ، به آیه مبارکه «لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا، وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ» اشاره کرد و گفت: رمز حیات تبلیغی مبلغان در ایستادگی است! باید استقامت داشته باشید و تا می توانید از سختی ها و رنج های طول مسیر، با رعایت تقوی الهی عبور کنید.

وی ادامه داد: در راه تبلیغ و مبارزه با فرق ضاله، قطعا با سختی، رنج و کمبود های مالی مواجه خواهید شد! اما باید با اتکا به صبر، تقوا و امید به وعده الهی، بر سختی ها فائق آیید.

*دشمن اصلی شیعیان اهل کتاب و مشرکین هستند

این استاد حوزه علمیه، دشمن اصلی مسلمانان را اهل کتاب و مشرکین دانست و تصریح کرد: دشمن اصلی شیعیان در عرصه اعتقاد و فرهنگ، نه وهابیون که به بیان قرآن بعضی اهل کتاب و مشرکین هستند؛ به همین دلیل باید به عنوان یک مبلغ، ریشه اصلی انحراف را به خوبی بشناسید.

وی در بیانی امید بخش، ضمن تمثیل به ماجرای جنگ احد، بیان کرد: کار نهضت حق شاید به رشته مویی برسد، اما قطع نمی شود! مانند روزی که خواص امت در جنگ احد متواری شدند و «الرسول یدعوهم» و جز علی ابن ابی طالب(ع) کسی در یاری پیامبر اعظم(ص) ایستادگی نکرد! امروز هم خدا به ایمان و ایستادگی شما در میدان عقیده، جزای پیروزی خواهد داد.

*انقلاب اسلامی مایه عزت تشیع است

حجت الاسلام و المسلمین طبسی، در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی مایه عزت تشیع شده و بسیاری از شیعیان و اهل سنت از جای‌جای جهان، معترفند تا قبل از انقلاب ایران، اسم شیعه را نشنیده بودند! اما امروز به برکت نظام اسلامی تشیع را با نام امام خمینی(ره) شناخته اند.

*جریان وهابیت نخ نما شده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جریان وهابیت را یک جریان نخ نما خواند و با بیان مقایسه ای میان وضعیت امروز مکتب تشیع و فرقه ضاله وهابیت، جمله ای از یک وهابی متعصب نقل کرد و گفت: «نحن خسرنا الساحه و المستقبل القریب بید آل محمد(ص)....»؛ چرا که جریان تشیع، صاحب نظریه پردازان و صاحبان فکری قوی همچون آیت الله جوادی آملی، فقها و مراجع صاحب مبانی عمیق و دقیق فکری، رجال سیاسی مجاهد و مبارز و در رأس آن ها رهبری بی نظیر است.

وی در جایگاه مقایسه، به برخی فتاوای بی اساس و عجیب وهابیت همچون «جهاد نکاح و نکاح الوداع» اشاره کرده و شدت ضعف مفتیان وهابی را نقطه ضعف بزرگ این جریان دانسته و اظهارکرد: شخصی مانند احمد الطیب که مرجع وهابیت است، از اساس فقیه نبوده و صرفا یک شخصیت کلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی، با اشاره به مداومت جریان کفار و مشرکین در جنگ اعتقادی و همچنین فرقه سازی پیاپی آن ها، گفت: جریان نوظهور یمانی و احمد ابن الحسن، فاقد هر گونه روایت و مدرک قابل قبول بوده و از اساس حرف آنها غلط است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان با بیان این مطلب که «مباحث مهدویت، مباحث جانبی حوزه است» از طلاب و فضلا درخواست کرد تا خود را در این عرصه مهم به سلاح دانش مسلح کنند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha