پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش «ولایت» در اهواز

حوزه/ همایش «ولایت» پیرامون نقد فرق ضاله و مقابله با جریان‌های انحرافی با حضور گسترده روحانیون در اهواز برگزار شد که خبرنگار «حوزه» از نگاهی دیگر نسبت به نحوه برگزاری و همچنین سخنان مدعوین این برنامه، پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حدود ساعت ۸.۳۰ صبح وارد مجتمع فجر اهواز شدیم ؛ میزبانان خوش رو و در عین حال، پیگیر نظم هر چه بیشتر برنامه بودند ، با این حال مراسم با تاخیری یک ساعته آغاز شد.

روحانیون و مبلغین در حال نشستن بر صندلی ها بودند، و سالن رفته رفته پر می‌شد ، با این حال تعداد خواهران به سختی به ۲۰ نفر می رسید.

پرسشنامه ای چهار صفحه ای پیرامون وهابیت را به حضار دادند که برای پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع مسائل و مشکلات استان خوزستان تدوین شده بود.

مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن، عباس نبگان، مداح بسیجی و مسئول بسیج مادحین شروع به شعرسرایی کرد:

امیدم عشق و تدبیرم حسینی است

به عالم هر چه تدبیر و امید است

وصیت نامه و خون شهید است

مدیران فرصت بحث و جدل نیست

که هرگز مشکلی بی راه حل نیست

ابتدای مراسم بود که حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به همراه جمع دیگری از مسئولان وارد سالن همایش شدند.

 سالن تقریبا پر شده بود و همچنان موج ورود به محل برگزاری همایش ادامه داشت.

سردار شاهوارپور به عنوان سخنران اول مراسم، روی جایگاه رفت و ضمن بیان خیر مقدم و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و افتخار به حضور ملت در راهپیمایی بر لزوم هم افزایی برای مقابله با جریان های تکفیری تأکید کرد.

محیط برگزاری همایش، آرام و مبطوع بود اما نور کم سالن، مقداری چشم را می نواخت!

ورود حجت الاسلام و المسلمین طبسی، به سالن برگزاری همایش با ذکر صلوات حضار همراه شد و پس از آن سردار شاهوارپور به ادامه سخنان خود پرداخت.

وی پیرامون قدرهای برتر جهان و منطقه خاورمیانه صحبت کرد و پس از آن وظیفه سنگربان ها و مجاهدان فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به صورت جبهه ای و جدی از باورها و اعتقادات مان دفاع کنیم.

پس از صحبت های فرمانده سپاه خوزستان، نوبت به حجت الاسلام محمد زاده، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور رسید که وی پیرامون جبهه فرهنگی داخل و خارج از کشور صحبت کرد.

کم کم نوبت به حضور حجت الاسلام و المسلمین طبسی در روی جایگاه سخنرانی بود که وی سخن خود را اینگونه آغاز کرد: «الیوم یئس الذین کفروا...» به تبلیغات شان نگاه نکنید، دشمنان مأیوس شده اند.

شیخ باقر القرشی بعد از سقوط صدام به ایران آمد و من خدمتشان بودم. او میگفت؛ «مفتاح ایران ابجیب علی بن ابی طالب مایسلمه الا بالمهدی(عج)».

ارتباط و تعلق اهل سنت با اهل‌بیت(ع)، متأثر از انقلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه صحبت های خود، خطاب به مبلغین، گفت: مبادا در جنگ فرهنگی عقب بمانید! امروز زمانه شماست... بدانید که شما دنیای آن ها را هدف قرار داده اید. پس بتازید به افکار التقاطی و پوچ آنها که نابودی‌شان نزدیک است.

وی به دوستی برادران اهل سنت و شیعیان اشاره کرد و افزود: مهمانی داشتم از افغانستان! برخی شیعه و برخی حنفی مذهب ولیکن محب اهل بیت ع بودند.

ما تشیع را به نام خمینی می‌شناسیم

 آن ها برایم نقل می کرد که «ارتباط و تعلق اهل سنت با اهل بیت(ع)، متاثر از انقلاب اسلامی بوده است».

مهمان افغانی ما میگفت؛ تا پیش از انقلاب اسلامی، ما اسم شیعه را هم نشنیده بودیم! اما به لطف قیام روح الله الموسوی الخمینی، ما امروز تشیع را به نام خمینی می شناسیم.

بیش از ۲۰۰ نفر از وهابیون عربستانی شیعه شده اند اما همچنان با پوشش وهابیون رفت و آمد می کنند

حجت الاسلام و المسلمین طبسی با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از ساکنین مدینه، عاشق اهل بیت و گرایش تشیع دارند، گفت: همراه با برخی علما سفری به مدینه داشتیم. راننده اتوموبیل که ما را هم نمی شناخت، خاطره ای از حضورش در مجلس ختمی در شرق مدینه تعریف کرد.

این شخص ادامه داد: برای عرض تسلیت به شخصی به آنجا رفته بودم که بعد از مراسم، به بهانه شام مرا با خود به مکانی برده بودند که حدود ۲۰۰ نفر با ظاهری کاملا وهابی و چفیه های قرمز و ریش های بلند جمع بودند.

شخصی به منبر رفت که با خود گفتم از آن وهابی های دو آتیشه است!

 اما پس از سخنرانی چنان روضه ای از اهل بیت(ع) خواند که تا آن موقع چنین روضه ای نشنیده بودم و یک باره شاهد گریه همه آن جمع شدم.

مات و مبهوت ماندم و دیدم همه اینهایی که در ظاهر وهابی هستند، برای اهل بیت(ع) مثل ابرخزان گریه می کنند! خواستم با تلفن همراهم عکسی از آنها بگیرم که گفتند «الله الله فی دمائنا نحن کلنا متشیعون» همه ما شیعه شده ایم. اما به دلیل حفاظت از جان خود، مجبور به تقیه هستیم. اکنون اگر عکسی منتشر شود، ما را می کشند!.

رسانه‌ها بدون مراعات، حقایق را برای مردم بازگو کنند

حجت الاسلام و المسلمین طبسی، در ادامه سخنان خود، به ماجرای ذبح کودک شش ساله و رسالت اصحاب رسانه در این خصوص سخن گفت و بیان کرد: از رسانه ها می خواهیم بدون مراعات، حقایق را برای مردم بازگو کنند! نباید با کسی تعارف داشته باشند! بگویید روزی در کربلا، وهابیون ۲۰ هزار شیعه را سربریدند! بگویند همین چند روز پیش کودکی شش ساله را جلوی مادرش سر بریدند. واقعیتِ پلید و بی رحمی و خون ریزی وهابیت و جریان تکفیر را به مردم نشان دهید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیرامون بحث های مهدویت در حوزه هم گریزی داشت و گفت: متاسفانه بحث های مهدویت بحث های جانبی در حوزه بوده و لازم است توجه بیشتری به این مباحث بشود.

اما پایان بخش سخنان حجت الاسلام و المسلمین طبسی، پاسخ به سؤالات کتبی حضار بود که تقریبا بیشتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید.

پس از آن، به احترام حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) بپا خواسته و از حضار نیز درخواست کرد که دعای فرج را ایستاده قرائت کنند.

سپس با دعا برای پیروزی حق، سخنان ایشان به پایان رسید.

مجری برنامه به جایگاه آمده و پس از تشکر از وی، از آیت الله دکتر حیدری به عنوان سخنران بعدی مراسم دعوت به عمل آورد و تا نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به جایگاه سخنرانی برسد، با شعری حماسی در وصف مولا امیرالمومنین (ع)، فضای جلسه را آکنده از ولایت و محبت اهل بیت(ع) نمود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به حضور غرور آمیز و دشمن شکن ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشبیه آن به ماجرای پس از جنگ احد، پیروزی بی نظیر ملت ایران را نعمتی الهی دانست و بیان داشت : مردم در سراسر ایران با همه سختی های اقتصادی ، قدمی در حمایت از نظام و انقلاب کوتاه نیامدند و تا آخر هم ، همین ملت سختی کشیده، در راه اسلام خواهند ماند.

امام جمعه موقت اهواز، پس از تشکر از دست اندرکاران و حضار در همایش ، سخنان خود را پیرامون فرق ضاله پی گرفت که به دلیل نزدیکی وقت اذان ، به نکات مختصر و نافعی اکتفا نمود.

اختتام همایش چهار ساعته ی ولایت، با اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر به امامت ایشان بود و دفتر این نشست عالمانه، با عبادت پروردگار یگانه بسته شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha