پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: کسب گوهر تقوا بهترین روش برای رسیدن به آرامش است، تقوا پناهگاهی محکمی برای انسان است که آثار و برکات زیادی در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گمشده‌های بشر از ابتدای خلقت تا انتهای آن، آرامش است و تمام فعالیت‌های او در راستای کسب آرامش بوده و انگیزه اصلی فعالیت و تلاش، رسیدن به آن می‌باشد.

وی افزود: برای رسیدن به آرامش عوامل متعددی دخیل هستند که مهم‌ترین آن تقوای الهی و ترک معاصی است، بنا بر فرموده حضرت علی علیه‌السلام، گناه یکی از مهم‌ترین عوامل شوم و بر هم زننده آرامش انسان است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: کسب گوهر تقوا بهترین روش برای رسیدن به آرامش است؛ تقوا پناهگاهی محکمی برای انسان است که آثار و برکات زیادی در پی دارد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: گناه آرامش انسان را متزلزل می‌کند و کمترین خطر معاصی، مشوش شدن درون انسان و به هم خوردن آرامش است.

وی یادآور شد: هیچ حجابی در زندگی به‌اندازه حجاب انکار حقایق عالم در زندگی مانع رشد انسان نیست که باعث می‌شود انسان واقعیات خلقت را منکر و آرام‌آرام از وادی تقوا دور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری در ادامه افزود: بندگان مطیع الهی از چنان قدرتی برخوردار می‌شوند که می‌توانند اعمال و حرکات عجیب در عالم انجام بدهند ؛ قدرت تنزل یافته از قدرت لایزال الهی در اختیار اولیای الهی و بندگان مطیع قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای عالم، انسان با انکار حقایق به‌جایی نرسیده و نخواهد رسید، گناه انسان را رسوا، بی‌آبرو، ذلیل و خوار می‌کند. ثمره معاصی چیزی جز تلخی، ضلالت و گمراهی نیست و به وسیله آن آرامش انسان از بین خواهد رفت.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در نهج‌البلاغه آمده است که مرکب گناه چموش است و رام انسان نخواهد شد، انسان را به مقصد نمی‌رساند و باعث هلاکت خواهد شد. معنای تقوا و فرار از گناه و استعاذه از شیطان نیز به معنای فرار از معاصی و ورود به پناهگاه امن الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری گفت: هجرت از گناه و فرار از معاصی و پناهنده شدن به پناهگاه امن الهی، انسان را به مقامی می‌رساند که ملکوت را مشاهده می‌کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha