پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: علی (ع) صلح با معاویه را مساوی با کفر و آماده شدن برای آتش جهنم می‌دانستند و در نامه‌ای به معاویه می‌فرماید، شیطان در وجود تو به آرزوهای خود دست پیدا کرده است و به او پیشنهاد می‌کند که اگر قصد جنگ داری می‌توانیم دو نفره بدون لشکر با هم مبارزه کنیم تا سره از ناسره مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر و شرح نهج‌البلاغه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وقتی اصحاب امام علی(ع) برای جنگ با شامیان عجله می‌کردند، امام آن‌ها را به صبر دعوت می‌ فرمود و تا جایی که امکان داشت حضرت از جنگ دوری کرده و صلح را انتخاب می‌کردند تا مسائل بدون خون‌ریزی به پایان برسد.

وی ادامه داد: اقدام حضرت برای اهل شام این بود که نماینده خود را به شام فرستاد تا با حضرت بیعت کنند، اما معاویه مانع این بیعت شد، حضرت علاوه بر صبر، مدارا با اهل شام را برگزید تا آن‌ها به راه حق بازگشته و با امام بعیت کنند و وقتی اهل شام حاضر به بیعت نشدند، حضرت نامه‌ای به فرستاده خود نوشت و از او خواست نظر معاویه را نسبت به بیعت یا جنگ سوال کند.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: وقتی اهل شام حاضر نشدند با حضرت علی(ع) بیعت کنند و جنگ را انتخاب کردند، حضرت خود را برای جنگ با شامیان آماده کرد، چرا که حضرت در شرایطی قرار داشت که یا باید با معاویه می‌جنگید یا از دین خدا خارج می‌شد و حتی حضرت حاضر نشد حکومت شام را به معاویه واگذار کند و خود در دیگر ممالک اسلامی حکومت کند و فرمود اگر این کار را بکنم باید در مقابل کج‌روی معاویه و دوری از احکام الهی ساکت باشم و دست از امر به معروف بکشم.

وی افزود: علی (ع) صلح با معاویه را مساوی با کفر و آماده شدن برای آتش جهنم می‌دانستند و در نامه‌ای به معاویه می‌فرماید، شیطان در وجود تو به آرزوهای خود دست پیدا کرده و به او پیشنهاد می‌کند که اگر قصد جنگ داری می‌توانیم دو نفره بدون لشکر با هم مبارزه کنیم تا سره از ناسره مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: از جمله عواملی که معاویه با آن مردم را به جنگ علی(ع) می‌آورد خون‌خواهی خلیفه سوم بود که حضرت فرمود، نحوه مدیریت خلیفه سوم منجر به کشته شدن او شد و بنده هیچ نقشی در آن نداشتم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha