جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر ناصر سودانی ، رییس دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز

حوزه/ دکتر سودانی، با بیان اینکه وزارت علوم با دانشگاه‌های غیر دولتی همکاری ضعیفی دارد، گفت: در دولت تدبیر و امید هیچ کمکی به ما صورت نگرفت؛ به همین دلیل در این مدت فقط توانستیم رشته علوم تربیتی را در مقطع کارشناسی اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان آخرین فعالیت‌های دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و اظهارداشت: تعداد کل دانشجویان دانشگاه از بدو تأسیس تاکنون ۹۷۷ نفر می‌باشند که از این تعداد ۵۸۴ دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به دهمین سال فعالیت دانشگاه، گفت: هم اکنون سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۹ رشته وجود دارد که برخی از رشته‌ها تخصصی و برخی دیگر نیز به‌صورت عمومی ارائه می‌شوند.

سودانی، اضافه کرد: رشته‌های علوم تربیتی، تاریخ اسلام، اقتصاد اسلامی برای مقطع کارشناسی و رشته‌های ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث، کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق نیز برای مقطع کارشناسی ارشد، ارائه می‌شوند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، با بیان اینکه وزارت علوم با دانشگاه‌های غیر دولتی همکاری ضعیفی دارد، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید هیچ کمکی به ما صورت نگرفت؛ به همین دلیل در این مدت فقط توانستیم رشته علوم تربیتی را در مقطع کارشناسی اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: در دوره دکترا نیز رشته‌های فقه و مبانی حقوق و کلام شیعه ارائه می‌شود که تاکنون در این دو رشته ۲۵ نفر مشغول به تحصیل و ۱۰ نفر هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دکتر سودانی، با بیان اینکه تعداد اساتید مدعو و اعضای هیئت‌علمی از بدو تأسیس دانشگاه تاکنون ۲۴۹ نفر هستند، اظهارداشت: در ترم جاری ۷۴ استاد مشغول به تدریس هستند که از این تعداد ۱۳ استاد هیئت‌علمی مدعو می‌باشند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، با اشاره به راه‌اندازی شعبه‌های شهرستانی این دانشگاه، گفت: هم اکنون شعبه شهرستان شوش راه‌اندازی شده است، اما شعبه شهرستان‌های دزفول، شوشتر، آبادان و منطقه آزاد اروند را در دستور کار قرار دادیم که پیشنهاد را به وزارت علوم ارائه و منتظر نتیجه نهایی هستیم.

دکتر سودانی با بیان اینکه به احتمال زیاد در سال آینده پذیرش دانشجوی خارجی را در شعبه اروند خواهیم داشت، اضافه کرد: برای اصحاب رسانه جهت تحصیل در مقطع ارشد و دکترای دانشگاه حداقل ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

وی در پایان از برگزاری همایش گفت وگوی ادیان به سبک رضوی و ششمین همایش ولایت علوی در سال آینده خبر داد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha