پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان سیاتل، اتاق های هتلی را برای بی خانمان ها در فصل سرما اجاره کردند

حوزه/ جمعی از مسلمانان شهر پیوجت ساند در سیاتل، اقدام به اجاره اتاق هایی برای ۲۸ تن از بی خانمان های شهر کردند. این درحالی است که هم اکنون سرمای هوا در این شهر وضعیت خطرناکی برای خیابان خواب های شهر به وجود آورده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان شهر سیاتل آمریکا اتاق های یک هتل را برای آخر هفته اجاره کرده اند تا بی خانمان ها در فصل سرما جایی برای ماندن داشته باشند.

انجمن اسلامی شهر پیوجت ساند برای 28 تن از بی خانمان ها اتاق فراهم کرد. هزینه اجاره 14 اتاق در یک مسافرخانه محلی از 8 فوریه تا 12 فوریه تقریبا 4 هزار و 500 دلار شد. گفته می شود این تصمیم مسلمانان زمانی گرفته شد که سه تن از بی خانمان های شهر سیاتل در اثر سرمای زمستانی جان خود را از دست دادند.

نهضت شریف، بنیانگذار سازمان خدمات اجتماعی انجمن اسلامی شهر پیوجت ساند، معروف به مرکز منابع اجتماعی اسلامی در این باره گفت: دین اسلام به ما آموخته که به همسایگان مان در زمان نیاز کمک کنیم.

شریف گفت: قلب مان را به درد می آورد وقتی می بینیم بسیاری از مردم در جامعه ما سقفی بالای سرشان ندارند تا در سرمای زمستان و بارش برف بتوانند در خانه های گرم زندگی کنند.

وی افزود: هر چند ما متوجه هستیم که بسیاری از مردم در شرایط مشابهی به سر می برند، این تلاش کوچکی است تا حداقل بتوانیم به نوبه خودمان به تعداد اندکی از آنان کمک رسانی کنیم.

ادوین فیگورا 54 ساله یکی از بی خانمان هایی که به کمک مسلمانان اتاقی در هتل نصیبش شده، هر چند آدم مذهبی نیست اما خودش را فردی معنوی توصیف کرده و می گوید: آن ها همیشه هنگامی که در دردسر بودم به داد من رسیده اند. برکتی از جانب خداست.

گفته می شود هفته پیش نیز قدیمی ترین مسجد کانادا درهایش را به روی بی خانمان ها باز کرده و در سرمای زیر 43 درجه سانتی گراد از ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 صبح برای کسانی که در خیابان ها به سر می برند، جای خوابی فراهم کرد. در بریتانیا نیز مسجد شهر بیرمنگام این هفته درهایش را به روی بی خانمان ها گشوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha