پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیرستانی در آرکانزاس که از طریق هنر دانش آموزان را با اسلام آشنا می کند

حوزه/ یک پروژه هنری در دبیرستانی در ایالت آرکانزاس، از دانش آموزان خواسته با مسلمانان مصاحبه برگزار کرده، با آن ها از نزدیک آشنا شده و سپس براساس تجربه به دست آورده آثار هنری خلق کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دبیرستانی در ایالت آرکانزاس در آمریکا با استفاده از هنر، میان جامعه اسلامی و دانش آموزان رابطه برقرار کرده است. در یکی از کلاس های این مدرسه، از دانش آموزان خواسته شده تا با مسلمانان مصاحبه ای انجام دهند و روایت های زندگی شان را از طریق آثار هنری به نمایش بگذارند.

پروژه مذکور بخشی از برنامه بزرگتی با نام «آرت تیچر» است که توسط مرکز کودکان و جوانان دانشگاهی با همکاری موزه هنر انجام گرفته است.

پیتر هرمن، یک دانش آموز سال اولی دبیرستان فایتلویل در این باره گفت: این بسیار عالی است که بتوانیم فردی را از یک فرهنگ متفاوت بشناسیم. شاید چیزهایی در اخبار ببینیم یا درباره آن ها بخوانیم، اما شناخت فرد از نزدیک چیز دیگری است.

هرمن که با همکلاسی هایش در این پروژه کار کرده یک مسلمان با نام آمل را مورد مصاحبه قرار داده است.

گفته می شود در همین راستا دانش آموزان از مساجد محلی و همچنین مرکز اسلامی آرکانزاس بازدید کرده و آثار هنری شان را که نتیجه ای از تجربه ملاقات شان با مسلمانان و حضور در مسجد بوده به نمایش گذاشته اند.

گریسو سرپرست پروژه می گوید: این بسیار چالش برانگیز است که پسرهای 16 ساله دبیرستانی یک قطعه هنری را ببینند و مفهوم تاریخی آن را درک کنند اما زمانی که خودشان هنر را خلق می کنند چیز دیگری است.

وی گفت: گروه بیانیه هنری شان را از آنچه در مسجد آموخته بودند خلاصه کردند. می توانستیم از نگاه کودکان ببینیم که چگونه اصول اسلامی در زندگی روزمره مسلمانان به اجرا گذاشته شده  و اینکه چطور آن ها قضاوت های هر روزه مردم در این کشور را که هیچ آشنایی با دین آن ها ندارند تحمل می کنند.

لازم به ذکر است ایالت آرکانزاس تا سال 2017، نزدیک به بیش از 3 میلیون جمعیت داشته و براساس آمارهای پیو، جمعیت مسلمانان این منطقه کم بوده و به 2% می رسد. این منطقه بخشی از کمربند انجیلی محسوب شده و بیشتر ساکنان آن را مسیحیان پروتستان تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha