جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درجه دار آمریکایی با مختصات غلط به جنگنده ها، مسجدی را هدف قرار داده

حوزه/ دادگاه محاکمه یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا به جرم جنایات جنگی در عراق ادامه دارد و یکی از افسران همکار وی شهادت داده که او نه تنها بی گناهان را کشته بلکه با دادن مختصات کاذب به جنگنده ها قصد تخریب مسجدی را داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از thenewsrep، درحالی که محاکمه یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا به جرم جنایات جنگی در عراق ادامه دارد، شهادت افسران آمریکایی، پرده از حوادث تکان دهنده ای برداشته است.

یکی از افسران همکار ادوارد گالاگر، فرمانده عملیات ویژه تفنگ داران دریایی آمریکا علیه وی شهادت داده و گفته است که او در هنگام جنگ در عراق با دادن مختصات کاذب به جنگنده ها، قصد داشته یک مسجد را تخریب کند.

گفته می شود این درجه دار آمریکایی تاکنون به اتهام کشتن دل‌بخواهی شهروندان عراقی و به قتل رساندن یک اسیر نوجوان داعشی با ضربات چاقو به دادگاه نظامی برده شده است. در صورت مقصر شناخته شدن، حبس ‌ابد در انتظار این افسر برجسته ارتش آمریکا خواهد بود.

به گفته دادستانی این نظامی که افتخارات نظامی فراوانی دارد در طول هشت سال ماموریت خود در میدان نبرد، در قامت تک‌تیرانداز و همچنین افسر پزشکی در میدان جنگ، چندین بی‌گناه را کشته است.

دادستان تفنگ‌داران آمریکایی گفته: فرمانده گالاگر همچون تروریست‌هایی رفتار کرده که با آنها در جنگ بوده. او دقیقا همان کارهایی را کرده که داعش می‌کرد.

لازم به ذکر است این دادگاه نمایشی در حالی برگزار می شود که نظامیان آمریکایی تاکنون بارها و بارها بی گناهان در جنگ در خاورمیانه هدف قرار داده و هیچ یک از آنان مجرم شناخته نشده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha