جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس زاده اموزش

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان بر ضرورت حضور مبلغان متخصص در حوزه تعلیم و تربیت، در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه ابتدایی تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، اسدالله عباس زاده، شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضور مبلغان در مدارس برای اشاعه و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی در بین دانش آموزان ضروری است بیان داشت:مبلغان با تبلیغ دینی و ارائه مشاوره های گوناگون و لازم به دانش آموزان نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین این قشر دارند .

وی با بیان اینکه خوشبختانه تبلیغ مبلغان در مدارس بصورت مستمر نتیجه مطلوب و رضایت بخشی در بین دانش آموزان و والدین آنها داشته، اظهار داشت:امید می رود با تلاش دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش شاهد حضور بیشتر و مستمر مبلغان در بین مدارس استان باشیم.  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه باید زمینه حضور مبلغان متخصص و آموزش دیده در حوزه تعلیم و تربیت در مدارس فراهم شود، خاطر نشان کرد:مبلغان باید آموزش های لازم را در امر تعلیم و تربیت همچون اصول روانشناسی برخورد با کودکان و نوجوانان را در مدارس فرا گیرند.

وی با بیان اینکه ضرورت حضور مبلغان در مدارس ابتدایی دوره دوم بیشتر احساس می شود، گفت: نیاز است مبلغان دوره دیده و متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در مدارس حضور داشته باشند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه دستگاه هایی که در امر فرهنگی فعالیت دارند باید منسجم و هدفمند و به دور از هر گونه موازی کار به انجام رسالت خود بپردازند، افزود: اگر دستگاه هایی که در بحث ساماندهی اوقات فراغت مشارکت دارند، رسالت خود را بدون پراکندگی و بدور از هر گونه موازی کاری انجام دهند می توان خروجی تربیتی موفق را در بین دانش آموزان مشاهده کرد.

عباس زاده همچنین از حضور مبلغان در برنامه های فرهنگی دانش آموزان در اردوگاه دانش آموزی آیت الله کمالوند استان نام خبر داد و گفت:با هدف ارتقاء دانش دینی و فرهنگی دانش آموزان در سال آینده حضور مبلغان در فعالیت های فرهنگی پیش بینی شده است تا در امر تربیت دینی دانش آموزان مشارکت داشته باشند. همچنین امسال معاونان پرورشی که در راستای امر برگزاری نماز جمعه و جماعات فعال بوده اند به اردوی زیارتی فرهنگی قم اعزام خواهند شد.

برپایه این گزارش، حضور مبلغان در مدارس دوره ابتدایی، توانمندسازی دانش علمی مبلغان و مربیان پرورشی بصورت مستمر و احیای فرهنگ مهدوی در بین نسل جوان از دیگر مصوبات نشست کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش لرستان بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha