چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، رسالت مهم و کلیدی بانوان طلبه در دهه پنجم انقلاب را تلاش در مسیر جهاد علمی و فرهنگی عنوان کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت آغاز پنجمین دهه عمر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در این دهه همچون دهه های گذشته ، زنان و دختران ایران اسلامی نقش مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای رشد و تعالی کشور به عهده دارند، به خصوص بانوان طلبه که رسالت دینی و انقلابی در این عرصه ها بر شانه های خود احساس می کنند.

وی افزود: بی شک مهم ترین رسالت بانوان طلبه در این دهه، تلاش در جهت جهاد علمی و معرفتی و فرهنگی است و این که به سهم خود در راستای کاهش معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی بکوشند.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که در درجه نخست بانوان، نقش مهم همسری و یا مادری را در کانون خانواده به عهده دارند، گفت: این نقش آفرینی چه از حیث تربیت فرزند و چه از منظر حفظ کیان خانواده بر اساس آموزه های دینی دارای اهمیت فوق العاده ای است و لذا هیچ گاه نباید این بُعد کمرنگ شود.

وی ادامه داد: نباید از یاد ببریم که خانواده هسته اصلی یک جامعه به شمار می رود و اگر خدای ناکرده ، نهاد خانواده تضعیف شده و یا دچار مشکل گردد، ما خیلی چیزها را از دست می دهیم.

تاجیک همچنین بیان داشت: در این راستا یک بخش لزوم توجه به تلاش های علمی است که متناسب با مسایل روز این مهم صورت گیرد و صدالبته ناظر به معضلات و مشکلات جامعه باشد تا ما با کار دقیق مطالعاتی و پژوهشی ، روش های درست مقابله با توطئه های دشمن در عرصه های فرهنگی و اخلاقی را پیدا کرده و بکارگیریم.

وی افزود: در این جهت بی شک جهاد علمی و معرفتی و نیز خلاقیت در تولید محتواهای دینی و انقلابی یک ضرورت انکار ناپذیر است به خصوص در زمانه ی حساسی که عده ای بر اساس اهداف شوم دشمن می خواهند زنان به سمت و سویی بروند که با رویکردهای دینی و حتی فرهنگ ملی ما همخوانی ندارد.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: البته در وهله نخست خود بانوان و دختران جامعه ما باید هوشیار باشند ، چرا که به هر حال ما در یک کشور مسلمان و انقلابی زندگی می کنیم و طبیعی است که دشمن برای انحراف در این جامعه ، طرح ها و برنامه های جدی دارد.

وی ابراز داشت: البته تاکید بر نقش کلیدی زنان در خانواده به معنای نادیده انگاشتن علایق تحصیلی و کاری آن ها نیست، اما مهم این است که همه بدانیم بحث تحصیلات و حرفه ها نباید با نقش اصلی زنان در خانواده منافاتی داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در طول این چهار دهه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما با وجود همه سختی ها و تحریم ها و فشارهای دشمنان، به موفقیت های خیره کننده ای دست یافته و در این بین ، زنان کشور ما نقش بسیار مهمی در شکل گیری این موفقیت ها داشته اند و انشاالله با قوت بیشتر در دهه پنجم انقلاب نیز منشأ برکات و آثار فراوان دیگری می شوند.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خویش تاکید می کنند که من به آینده امید بسیاری دارم و لذا وجود مشکلات فعلی نباید باعث شود که در نسل جدید جامعه ما خدای ناکرده ، یأس و نومیدی شکل بگیرد بلکه افق راه پیش رو بسیار روشن و امیدبخش است و مردم بصیر ما تا زمانی که همچون این چهار دهه ولایتمدار باشند و از رهبری معظم تبعیت کنند، قطعاً بر دشمنان پیروز خواهند شد.

تاجیک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضور در صحنه اجتماعی بخش بسیار مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهد، اظهار داشت: در زندگی اجتماعی نیز همچون زندگی فردی ، می بایست همواره اصول و مبانی اعتقادی و دینی در رفتار و گفتار و کردار ما مدنظر باشد و این که بکوشیم با نیت تقرب به خدا و اخلاص در عمل، زندگی کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

وی گفت: ما باید در راستای بندگی خدا و کسب معنویت اسلامی حرکت کنیم و به تعبیر مرحوم آیت الله العظمی بهجت، ترک محرمات و انجام واجبات باعث می شود که ما به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

وی در خاتمه با اشاره به این که زنان نقش بسیار مهمی در فراهم سازی مقدمات تحقق تمدن نوین اسلامی به عهده دارند، بیان داشت: خدای ناکرده نباید این طور باشد که ما در حرف و به ظاهر مسلمان باشیم اما افکار ما سکولاری باشد و زندگی فردی و اجتماعی مان بر اساس مدل غربی و ضداسلامی باشد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha