پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شریف لکزایی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم اهتمام ویژه به منظور توسعه و تعمیق عدالت اجتماعی در کشور در دهه پنجم انقلاب تاکید کرد.

دکتر شریف لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که تلاش در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی از جمله در دو مقوله عدالت و آزادی باید بیش از پیش در دهه پنجم مورد توجه باشد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته با وجود همه تلاش ها و دستاوردها ، در برخی زمینه ها دچار آسیب هایی بوده ایم که این ها اجازه نداده که اهداف انقلاب به شکل مطلوب و ایده آل محقق شود و لذا ما باید در این خصوص به ویژه مقوله عدالت اجتماعی کارهای جدی تری انجام دهیم.

وی افزود: به لطف الهی همچون چهل سال گذشته، مردم ما با حضور توأم با بصیرت خود پای کار انقلاب و کشور هستند و در همین راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دادند با آمادگی کامل در میانه میدان حضور دارند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: در این بین ، آن چه مهم و ضروری است این که باید در مناصب اجرایی و مدیریتی کشور تحولی رخ دهد، تا شعارها و اهداف انقلاب محقق شود.

وی با تاکید بر نقش مهم نخبگان حوزه و دانشگاه در گفتمان سازی اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی ابراز داشت: ما در ابعاد دانشی، فکری و فرهنگی ، خوشبختانه در طول چهار دهه اخیر، تولیدات بسیار خوبی در کشور داشته ایم اما با این وجود عدم توجه لازم و نیز عدم بهره گیری مدیریت اجرایی کشور از این گنجینه فکری و فرهنگی یک ضعف و آسیب جدی به شمار می رود و حال آن که اگر این حلقه تکمیل شده و ارتباط بین نخبگان و برجستگان با بدنه اجرایی و مدیران دولت شکل بگیرد و هماهنگی ها و تعاملات افزایش یابد، قطعاً بخش مهمی از مشکلات مرتفع شده و برکات این روند، نصیب کشور و انقلاب می شود.

لکزایی افزود: واقعیت آن است که در حال حاضر تولیدات خوبی در کشور وجود دارد اما استفاده مطلوبی از آن ها نمی شود که این ها به نوعی هدر رفت توان و انرژی نیروی انسانی است که خود هزینه های دیگری بر کشور تحمیل می کند.

وی گفت: از سویی اعتقاد به نیروی عظیم جوانان خوش فکر و کاربلد به عنوان موتور پیشران حرکت کشور، همواره از نکات مورد اعتقاد و تأکید خاص مقام معظم رهبری از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون بوده و مدیران کشور نیز باید از این سیره معظم له به خوبی الگوگیری کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha