شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه معاونت تبلیغ گیلان با سپاه سنگر

حوزه/ در جلسه ای با حضور مسئولین سپاه ناحیه شهر«سنگر» و معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان گیلان، وضعیت فرهنگی- تبلیغی این منطقه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت، ظهر امروز طی جلسه ای با حضور مسئولین سپاه شهر سنگر و معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان، وضعیت فرهنگی- تبلیغی این منطقه و راهکارهای بهبود آن، و همچنین زمینه های همکاری و فعالیت های مشترک بررسی شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام سیداسمعیل میرهاشمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان، سرهنگ نقدپور، فرمانده سپاه ناحیه سلمان سنگر، حجت الاسلام سیدرضائی مسئول حوزه نمایندگی و حجت الاسلام اسماعیل پور مسئول تعلیم و تربیت سپاه سنگر انجام شد، درخصوص مشکلات فرهنگی-اجتماعی منطقه و نقش حوزه های علمیه و روحانیت در کاهش آنها بحث و تبادل نظر شد.

سرهنگ نقدپور، فرمانده سپاه ناحیه سلمان با اشاره به فعالیت فرقه های ضالّه در برخی از مناطق، گفت: امروزه دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد شبهه و انحرافات عقیدتی، جوانان ما را گمراه و نابود کنند و برای مقابله با این امر نیازمند حضور بیشتر روحانیت معزّز در عرصه های تربیتی و رفع شبهات در منطقه سنگر می باشیم.

فرمانده سپاه سنگر ادامه داد: برای حل این مسائل، نگاه ما استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیون است و خوشبختانه در حال حاضر با تلاش ها و مذاکرات انجام شده با مسئولین امر، مساجد و هیئات امناء مناطق شناسایی شده، بستر برای حضور تبلیغی روحانیون فراهم است.

حجت الاسلام میرهاشمی، معاون حوزه علمیه گیلان نیز با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، خاطرنشان کرد: مبلغین نقش قابل توجهی در کاهش آسیب های اجتماعی و رفع شبهات اعتقادی دارند و معاونت تبلیغ استان آمادگی دارد تا ان شاءالله روحانیون و مبلغان بیشتری را به مناطق شناسایی شده اعزام نماید.

معاون تبلیغ گیلان در پایان اظهار داشت: الحمدلله دوره های آموزشی کاربردی با موضوعات اجتماعی روز برای مبلغان برگزار و برای انجام وظیفه در عرصه های گوناگون آماده شده اند، تا در قالب طرح های هجرت، بینات و مدارس امین پاسخگوی نیازهای موجود باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha