جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی ، مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه کشور

حوزه / مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه یزد توانایی اعزام طلاب به خارج از کشور را دارد، گفت: استان یزد پیشتاز زمینه برنامه پنج ساله حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی، مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه کشور در نشستی با کادر مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد که در سالن همایشات این مرکز برگزار شد، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در استان قم یکی از کارهایی که انجام می شود، مشخص کردن یک مدرسه به عنوان مدرسه ماموریت گرا است، حوزه های علمیه باید در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب تلاش خود را به کار بگیرند و در این راستا با جدیت تمام تلاش کنند تا انقلاب اسلامی به همین شکلی که در این چهار دهه راه خود را به خوبی طی کرده، راه خود را ادامه دهد.

پیشتازی استان یزد در برنامه پنج ساله حوزه های علمیه

این مقام مسئول با اشاره به پیشتازی استان یزد در خصوص برنامه پنج ساله و آمایش حوزه های علمیه افزود: این پیشتازی استان یزد نشان از مسئولین پرتلاش این استان در حوزه های علمیه دارد.

وی به ظرفیت بسیار خوب استان یزد برای اعزام طلاب به خارج از کشور خاطر نشان کرد: طلاب استان یزد در خصوص کسب مهارت های مختلف مانند یادگیری زبان های خارجی فعالیت های خوبی داشته و دارند و برخی از طلاب این استان نیز هم اکنون در خارج از کشور و مشغول به تبلیغ دین مبین اسلام هستند که نشان از ظرفیت بسیار خوب این استان برای اعزام طلاب به خارج از کشور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی عنوان کرد: در استان قم طرحی وجود دارد که در آن یکی از مدارس علمیه به عنوان یک مدرسه فعال در زمینه های تبلیغی و بین الملل فعالیت دارند و در استان یزد نیز این طرح قابل اجرا است تا سریعتر و بهتر بتواند در زمینه تربیت طلاب زباندان به انجام امور بپردازند.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه کشور در ادامه با تاکید بر اینکه سواد رایانه ای از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است و باید در سال های اولیه جذب طلاب انجام شود افزود: افراد سیکل و دیپلم که جذب حوزه های علمیه می شوند باید در زمینه سواد رایانه ای اطلاعاتی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از این داشته هایشان به خوبی بهره بگیرند.

طلاب سیکل باید در برخی علوم تقویت شوند

وی همچنین یکی از نقاط ضعف حوزه های علمیه را مشکل طلاب سیکلی در زمینه مسائل ریاضی عنوان کرد و گفت: طلابی که از دیپلم وارد حوزه می شوند بسیاری از علوم را فرا می گیرند ولی افرادی که با سیکل وارد حوزه های علمیه می شوند نیاز است تا در برخی از رشته ها تکمیل تر شوند و آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند که یکی از آن ریاضی آمار است که باید در این طلاب تقویت شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه دیدگاه مدیر حوزه های علمیه کشور در خصوص ارائه پیشنهادهای جدید، بسیار عالی و خوب است، تصریح کرد: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور دیدگاه بسیار مناسبی نسبت به پیشنهادهای جدید و نو دارند و اعتقاد دارند که اگر حوزه ای در شهرستان ایده ای دارد به مرکز مدیریت سراسر کشور ارائه دهند و آنها طرح را در اتاق فکر حوزه های علمیه بررسی می کنند تا اگر قابلیت اجرایی داشت، آن را در جهت اجرا به استان می سپارند تا کارهای عملیاتی آن پیگیری شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha