پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 480607
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
حمید قدیری

حوزه/ بیانیه بسیار مهم و راهبردیِ گام دوم انقلاب نقطه عطف و امیدآفرینِ تاریخ پرپیچ و خم انقلاب و نقشه راه چهل سال آینده این کشور است که بر طلاب و روحانیون واجب است نسبت به تبیین آن تمام تلاش خود را مبذول داشته و بدانند که ذره ای کوتاهی در این مسیر، گناهی بزرگ و نابخشودنی است!

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حمید قدیری از مبلغان جهادی حوزه علمیه قم در یادداشتی مختصر به مناسبت بیانیه «گام دوم انقلاب» که از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد، نوشت:

 

رهبر معظم انقلاب نقل می کنند که اوایل انقلاب خطاب به امام خمینی(ره) گفتم: "طلبه ها [همچون زنبورهای عسل] نشستند این شهد را -حرف شما را- مکیدند، بعد منتشر شدند در اطراف کشور و در جاهای مختلف و این شهد را به کام مردم ریختند!" (1)

 

امام خامنه ای در این بیان بسیار دقیق و راهبردی، نقش مهم طلاب و روحانیون در نظام اسلامی و در سیستم امام و امت را بیان می کنند، جایگاه بی بدیلی که مردمی ترین بدنه اتصال امام و امت است.

اگر معارف انقلابی امام خمینی در دهه ۴۰ و ۵۰ توانست به خوبی در لایه های زیرین و عمق جامعه نفوذ کند به واسطه تبیین و روشنگری و انجام وظیفه روحانیت آن زمان بوده است که امت را به امام خود متصل کردند؛ وظیفه ای که امروزه کمی رنگ باخته و روحانیت قدری از آن غافل شده است.

همه طلاب، فضلاء و روحانیونی که تریبون دارند، خصوصا ائمه محترم جمعه و امامان جماعات مساجد، موظفند تمامی منویات امام جامعه را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

بیانیه بسیار مهم و راهبردیِ گام دوم انقلاب نقطه عطف و امیدآفرینِ تاریخ پرپیچ و خم انقلاب و نقشه راه چهل سال آینده این کشور است که بر طلاب و روحانیون واجب است نسبت به تبیین آن تمام تلاش خود را مبذول داشته و بدانند که ذره ای کوتاهی در این مسیر، گناهی بزرگ و نابخشودنی است!

بر عهده همه اقشار امت انقلابی از دانشجو و مسجدی و هیأتی و حتی دانش آموزان است که این مسأله را از طلاب و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات مطالبه کرده و نسبت به تشکیل گروه های مباحثه با محوریت این بیانیه و دیگر فرمایشات امام خامنه ای، اهتمام ورزند تا عقب ماندگی های چهل سال گذشته در آینده نزدیک جبران شود.

 

 

(1) بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در تاریخ: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha