شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مسئولین این حوزه جلوه ای از پیشرفت های حوزه انقلابی را در این نمایشگاه به تصویر کشیده اند که امیدواریم در چهل سالگی انقلاب جلوه های زیباتری از تعالی حوزه نیز در آینده به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، در حاشیه نمایشگاه دستاورد های تحولی این حوزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، با بیان این که آنچه من در قسمت های مختلف نمایشگاه دیدم حکایت از آن داشت که برای این نمایشگاه کوشش فراوانی شده، گفت: البته در دو بخش تهذیب و اخلاق و قرآن باید فعالیت های عمیق تری صورت بگیرد.

وی با بیان این که در حوزه نخبگان تعقیب امور نخبگان و استعدادهای برتر کار برجسته ای است که انجام گرفته، تا نیروهای موفق حوزه شناسایی شوند و روی این ها کار و سرمایه گذاری صورت گیرد، تصریح کرد: آثار و برکات اهتمام به نخبگان و استعدادهای برتر هم در فضای درون و هم بیرون حوزه جلوه گر بوده و باید در آینده نیز این اهتمام جدی تر دنبال شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت تاکید بر ابعاد اخلاقی طلاب حوزه علمیه خراسان به عنوان سرمایه های ارزشمند و دیرینه این حوزه، خاطر نشان کرد: اگر در حوزه بر ابعاد اخلاقی سرمایه گذاری صورت نگیرد، حوزه ها از محتوای اصیل خود محروم خواهند شد و تربیت طلبه و روحانی اثرگذار در گرو تقویت پایه های اعتقادی و اخلاقی حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به ضرورت پرورش طلاب و رشد شخصیت علمی و اخلاقی آنان، به مجموعه غرفه های معاونت پژوهش در نمایشگاه دستاوردهای تحولی اشاره و ابراز کرد: بنده به شخصه در حوزه پژوهش و در ابعاد نخبه پروری اوجی را مشاهده کردم، اما اهتمام به مسائل قرآنی باید به صورت جدی تر در فضای حوزه دنبال شود.

وی با بیان این که مسئولین حوزه علمیه خراسان جلوه ای از پیشرفت های حوزه را در این نمایشگاه به تصویر کشیده اند که امیدواریم در چهل سالگی انقلاب جلوه های زیباتری از تعالی حوزه نیز در آینده به نمایش گذاشته شود، بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز پایه های نظام مقدس بر مبنای اخلاقیات و علوم حوزوی شکل گرفته که نیاز است این ابعاد تقویت شوند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha