شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشکده علوم پزشکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رهبر معظم انقلاب دوران طلایی آینده ایران را ترسیم فرمودند و باید این پیام با دقت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم توجه به سلامت و ارتقای سطح آن در جامعه، گفت: همه مسئولین در هر سمتی باید برای رسیدن به این هدف وظایف خود را به شکل جهادی انجام دهند.

امام جمعه رشت با اشاره به رابطه علم جدید با دین اظهار کرد: علم همان دین و دین همان علم است، اما با توجه به گستردگی حوزه های دانش و تخصصصی شدن علوم می طلبد از یکدیگر تفکیک شوند، با این وجود در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی رابطه ای قوی در این زمینه شکل گرفته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان گیلان با بیان اهمیت نقش ائمه جماعات در دانشگاه ها، تصریح کرد: خداشناسی در اندیشه فرهیختگان بیش از سایر آحاد جامعه متبلور است، لذا تلاش نمائید تا نماز را بین دانشجویان نهادینه کنید.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام، دوران طلایی آینده ایران را ترسیم فرمودند و می بایست این پیام با دقت مورد توجه قرار گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها را دو بال علم و دانش دانست و ادامه داد: اساتید باید ضمن برقراری ارتباط با دانشجویان نسبت به رفع شبهات پیش آمده برای آنها اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی مسائل حوزه سلامت توسط روحانیون و متخصصان علوم پزشکی به جامعه، تصریح کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و اگر مردم موازین و اصول سلامت را بدانند دوسوم هزینه بیمارستان ها در زمینه درمان بیماری ها کاسته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha