پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست نقش زنان در انقلاب-رشت

حوزه/ نشست علمی - پژوهشی تحت عنوان «نقش زنان در تحولات انقلاب اسلامی»، در مدرسه علمیه زینبیه سلام الله علیها رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، نشست علمی - پژوهشی تحت عنوان «نقش زنان در تحولات انقلاب اسلامی» امروز با حضور دکتر مظفر نامدار، در مدرسه علمیه زینبیه سلام الله علیها رشت برگزار شد.

دکتر نامدار در این نشست با اشاره به وضعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زنان در غرب، گفت: با نگاه به تاریخ غرب مشاهده می کنیم زنان در غرب دارای وضعیت اسفباری بوده و از اقشار فرودست جامعه به حساب می آمدند، به گونه ای که در جامعه حق کار، حق رأی، حق ازدواج آزاد، تحصیل، سرپرستی فرزند، حق مالکیت، و حتی حق تسلط بر بدن خود را نداشتند.

استاد دانشگاه ادامه داد: منشأ تبعیض جنسیتی میان زن و مرد از همان جا آغاز شده است و در تمام تاریخ غرب وجود دارد و در واقع همین نگاه غلط موجب ایجاد ذهنیت کنونی جوامع غربی درباره موقعیت زن است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی با الگوگیری از حضرت فاطمه سلام الله علیها به صورت خودجوش و به عنوان یک ایرانی در دفاع از نهضت و آرمان های امام راحل(ره) وارد میدان شده و در عرصه های مختلف تأثیر گذار بوده اند.

وی ایفای نقش بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران را یک حرکت غیر دولتی دانست و افزود: در آن زمان دولت پهلوی به شدت منفور شده و دولت جمهوری اسلامی هم هنوز تشکیل نشده بود. از طرفی حرکت زنان ناظر به ایفای حقوق همه ملت ایران بود و همراه با شعارهای جنسیتی و مطالبه ترویج روابط آزاد میان مرد و زن نبود. همچنین ویژگی دیگر حرکت زنان در انقلاب اسلامی ایران  دعوت به عقلانیت و پرهیز از دعوت به نفس بود.

به گفته خانم مهری نیا معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه(س) رشت، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت انقلاب اسلامی و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی واقعی بانوان ایرانی، و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات حجاب و عفاف، هم زمان با این نشست افتتاح و تا هفته آینده برقرار می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha