پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محدثه

حوزه/ نشست «سیره تربیتی حضرت زهرا(س) از منظر قرآن»، در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی، در نشست «سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها از منظر قرآن»، در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها را می توان در تمام ابعاد زندگی، الگوی خود قرار داد، چرا که ائمه(ع) هم حضرت را به عنوان بهترین الگوی خود معرفی فرموده اند.

استاد حوزه با استناد به حدیث ثقلین، معصومین را عین قرآن دانست و گفت: قرآن متن معصوم است که هیچ باطلی در آن راه ندارد و تنها تفاوت قرآن با اهل بیت(ع) در این است چون قرآن صامت است توسط فرقه ها و گروه های مختلف به نفع منافع شان تفسیر شود ،در صورتی که این تفسیر ها را می توان  پاسخ داد، در حالی که هیچ گونه سوء استفاده از شأن و جایگاه اهل بیت علیهم السلام نمی تواند صورت بگیرد.   

این محقق حوزوی افزود: در قرآن، آیات فراوانی در شأن و منزلت ایشان نازل شده است از جمله آیه تطهیر که مستقیما به  جایگاه و منزلت اهل بیت(ع) اشاره دارد و به اراده خداوند، اهل بیت(ع) از هر گونه گناه پلیدی مبّرا هستند.

استاد حوزه اذعان کرد:  تمام آیاتی که در قرآن به فضایل اخلاقی اشاره دارد، می توانند آن فضائل را در حضرت زهرا سلام الله علیها نشان دهند، چرا که اهل بیت علیهم السلام به تمام قرآن عامل و  نمود بارز آیات الهی هستند. آیات نگهداری عفت، تقوا، معنویت، کمک به مستمندان و فقرا، ولایت پذیری، عبادت و بندگی، انفاق در راه خدا و ... بر زندگی حضرت منطبق است، ولی مباحث مربوط  با همسر، فرزند، والدین و حجاب نمود بیشتری دارد.

 وی ادامه داد: نکته مهم و بارز زندگی حضرت، بحث وجهه ی اجتماعی و حضور ایشان در جامعه است که با بررسی روایات یکی از اسباب به عزت رسیدن، اطاعت از ولی امر است که حضرت زهرا(س) اولین شهید راه ولایت بودند و بزرگترین درس را به انسان ها دادند و به زن ها نشان دادند که اگر حضور در جامعه در مسیر ولایت باشد، صحیح است.

  حجت الاسلام حسینی در پایان، اطاعت از خداوند، داشتن تقوا و پیروی از ولایت فقیه را از دیگر عوامل عزتمندی دانست و گفت: از نمونه های بارز  این عزتمندی امام خمینی(ره) است که به خاطر توکل و اطاعت از خداوند، همه مطیع و فرمانبردار ایشان شدند و عزتی این چنین یافتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha