جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

​حوزه/ حجت الاسلام علی سالاری گفت: بی شک این عمل ننگین تروریستی در به شهادت رساندن تعدادی از نیروی های سپاه، نشانه عصبانیت دشمنان از حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی سالاری، امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) شهر سنندج، با تسلیت شهادت تعدادی از حافظان امنیت به دست تروریست های تکفیری ـ صهیونیستی در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست، این عزیزان که مورد کینه و بغض ایادی استکبار جهانی و منطقه ای قرار گرفتند، جان خود را فدا کردند تا ما بتوانیم در آسایس و امنیت باشیم.

این استاد حوزه  تصریح کرد: بی شک این عمل ننگین تروریستی در به شهادت رساندن تعدادی از نیروی های سپاه، نشانه عصبانیت دشمنان از حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن بود.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین صفات هر انسان مومن و درستکاری وفا به عهد است و همین عامل باعث می شود که جایگاه انسان در میان اجتماع بالا برود. وفای به عهد باید جزو صفات هر انسانی باشد تا در جامعه امروزی بتواند اعتماد اجتماع را به خود جلب کند.

ججت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه احادیث و روایت ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین سرشار از تاکید بر رفتار و کردار درست انسان است، گفت: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَلِ حَتَّى يَخْلُصَ أَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ وَ الْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِي لَا تُرِيدُ أَنْ يَحْمَدَكَ عَلَيْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ/حفظ خلوص در عمل، از خود آن عمل دشوارتر است و عمل خالص این است که تو نخواهی کسی جز خدای عزوجل به خاطر آن از تو تشکر کند.

این استاد حوزه ادامه داد: در این حدیث از امام جعفر صادق علیه السلام به صورت صریح به خلوص نیت و عمل صالح مومن تاکید فرموده اند، لذا اگر امروز این دو خصیصه در جامعه اسلامی جاری و ساری باشد، بی شک مدینه فاضله ای خواهیم داشت.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اخلاق نیکو یکی دیگر از صفت مومنان و ایمان داران است، افزود: رسول اکرم(ص) درباره خلق و خوی نیکو می فرمایند: «حَسِّنوا أَخلاقَکُم وَ الطُفوا بِجیرانِکُم وَأکرِموا نِساءَ کُم تَدخُلُوا الجَنَّةَ بِغَیرِ حِسابٍ/ اخلاق خود را نیکو کنید و با همسایگان خود مهربان باشید و زنان خود را گرامى بدارید تا بى حساب وارد بهشت شوید».

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود گفت: شما طلاب که بخش زیادی از عمر خود را با مسایل دینی و شریعت اسلامی طی می کنید باید با رفتار و کردار خود نمونه و اسوه ای بارز و پسندیده برای جامعه پیرامون خویش باشید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha